به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در آیین افتتاح قطعه دوم آزاد راه تهران-شمال، افزود : از جمله ویژگی های این پروژه بهره گیری از توان و تجهیزات بومی و داخلی کشور بود که خوشبختانه به موفقیت های خوبی در مسیر اجرای طرح دست یافتیم.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح در بخش های مصرف سوخت، وقت صرفه جویی می شود و بدنبال آن جاده ای ایمن در اختیار مردم قرار گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی گفت : اجرای این آزاد راه و بهره برداری از قطعه دوم نماد افتخار برای کشوربه شمار می رود که بنیاد مستعضفان و مدیریت آن در این دوره همت وافری داشته است.
وی ادامه داد: با بررسی زوایای مراحل ساخت متوجه می شویم که نیروهای کاری از مهندسان، کارگران و مشاوران چطور شبانه روزی فعالیت کردند.
به گفته بذرپاش این مسیر راه اصلی تردد مردم از تهران به شمال خواهد بود.
رئیس جمهور بعد از سفر دور اول دولت به مازندران در قالب هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ انجام شد، امروز پنجشنبه بعد از افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران - شمال و سپس برای آیین کلنگ زنی قطع سوم این آزادراه وارد غرب مازندران شد.
آیت الله رئیسی با کلنگ زنی قطعه سوم آزادراه تهران - شمال واقع در حوزه استحفاظی مازندران به یکی از مطالبات دیرینه اهالی، مسافران و گردشگران و کاربران جاده ای این محور آزادراهی کشور پاسخ داده است.
در آیین کلنگ زنی قطعه سوم آزادراه تهران - شمال شماری از مسوولان کشوری و استانداران استان های مازندران و البرز و مدیران کل نهادهای اجرایی این دو استان حضور داشتند.
رئیس جمهور دولت مردمی سیزدهم در بدو ورود به قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از سوی استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران کل و مسوولان شهرستانی مورد استقبال قرار گرفته است.
با افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران - شمال واقع در حوزه استحفاظی استان البرز به طول ۲۲ کیلومتر به عنوان اولین افتتاح آزادراهی دولت در سال ۱۴۰۲ مسیر استان البرز به مازندران برقرار شده است.
قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از پل زنگوله شروع می شود تا منطقه دوآب در حوزه استحفاظی استان مازندران ادامه دارد که به گفته استاندار مازندران این قطعه با مشارکت چینیها ساخته می شود.
بنا به اسناد موجود در قرارداد بین ایران و چین آمده است تا ۸۰ درصد این پروژه توسط پیمانکاران و مهندسان ایرانی استفاده خواهد شد.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی طرح ملی آزاد راه تهران - شمال از سال۱۳۷۶ به طول۱۲۱ کیلومتر در قالب چهار قطعه آغاز شد، تاکنون قطعه چهار آن حدفاصل مرزن آباد- چالوس به طول ۲۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۲ و قطعه نخست آن هم به طول ۳۲ کیلومتر حدفاصل تقاطع بزرگرراه آزادگان و بزرگرراه شهید همت تا سه راهی شهرستانک سال ۱۳۹۹ به بهره برداری و زیر بار ترافیک رفت.
قطعه دوم این طرح ملی هم به طول ۲۲ کیلومتر منطقه شهرستانک تا پل زنگوله را در بر می گیرد که امروز بهره برداری شد و تنها قطعه سوم این مسیر ارتباطی به طول ۳۲ کیلومتر است که منطقه پل زنگوله تا دوراهی دشت نظیر استان مازندران را به هم پیوند می دهند.
کوتاه شدن حدود ۶۵ کیلومتر از طول مسیر نسبت به جاده موجود کرج - چالوس، کاهش زمان سفر چهارساعت و ۳۰ دقیقه در روزهای عادی به یک ساعت و ۳۰ دقیقه در روزهای عادی، مسیری ایمن و سریع برای چهار فصل سال، افزایش ظرفیت عبور نسبت به راه فعلی، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا ناشی از کاهش آلاینده ها و واستهلاک خودروها، توسعه صنعت گردشگری و صنایع کشاورزی و تبدیلی از جمله مزیت هایی این طرح آزادراهی کشور اعلام شده است.
طول شبکه آزادراهی کشور ۲ هزار و ۷۶۱ کیلومتر است و برنامه ریزی شده تا ۱۰ هزار کیلومتر دیگر به آن افزوده شود که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر در دست ساخت است.
نظر شما