مشکل تامین سوخت صیادان کیش پس از سال‌ها بلاتکلیفی حل شد

کیش – ایرنا – تامین سوخت شناورهای موتوری صیادان کیش به عنوان یک گره دیرینه که از دوره‌های گذشته به ارث رسیده و معیشت آنان را تحت تاثیر قرار داده بود، پس از پیگیری‌های متعدد خبرنگار ایرنا و ورود مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان به این موضوع حل شد.

به گزارش ایرنا، طی سالیان گذشته، چگونگی تامین سوخت قایق‌ و لنج‌های صیادی در کیش به یک مشکل اساسی برای صیادان تبدیل شده و آنان را بین ادارات سرگردان کرده بود، اما با ورود مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان به این موضوع و برگزاری جلسه مشترک با دستگاه‌های ذیربط،‌ این مشکل صیادان زحمتکش جزیره حل شد و آنان نفسی راحت کشیدند.

ماجرا از این قرار بود که پس از تایید لیست لنج‌های صیادی مجوزدار، شرکت نفت کیش موظف بود تا طبق این لیست سوخت مورد نیاز آنان را با اشل تعیین شده بر اساس قدرت حجم موتور به تعاونی صیادان تحویل دهد؛‌ اما متاسفانه این تایید لیست از سوی شرکت نفت با تاخیر انجام می‌شد و عملا در برخی مواقع تا نیمه هرماه لنج‌های صیادی بدون سوخت می‌ماندند و مجبور بودند تا سوخت مورد نیاز خود را به قیمت‌های بسیار بالاتر و به صورت غیر مجاز تهیه کنند.

طی ماه گذشته، «احمد سالاری‌فر» مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان پس از اطلاع از جزئیات مشکلات صیادان کیش در تامین سوخت به خبرنگار ایرنا گفته بود که دولت سیزدهم تمامی تلاش خود را برای ارائه خدمات و حل مشکلات دیرینه صیادان به کار گرفته و در همین راستا طی روزهای آینده مشکلات مربوط به تامین سوخت صیادان کیش را حل خواهد شد.

در همین راستا امروز جلسه‌ای با حضور مدیران استانی شرکت نفت،‌ شیلات و معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش به همراه مدیران دستگاه‌های ذیربط و صیادان کیش تشکیل شد تا این گره دیرینه به دست مدیران دولتی باز شود.

مشکل تامین سوخت صیادان کیش پس از سال‌ها بلاتکلیفی حل شد

شرکت نفت: مشکل تامین سوخت صیادان کیش حل شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان در این جلسه با بیان اینکه بازرسان شرکت نفت پس از گزارش خبرگزاری ایرنای کیش برای بررسی جزئیات به جزیره اعزام شدند، گفت: خوشحالیم که اعلام کنیم مشکل تامین سوخت صیادان کیش حل شد.

«احمد سالاری‌فر» با تاکید بر اینکه دولت مردمی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار گرفته است، اظهار کرد: طی سالیان گذشته تامین سوخت قایق‎های لنج‌های صیادی نیز با مشکل مواجه بود که با تدابیر اندیشیده شده این مشکل نیز حل شد و پس از این صیادان دغدغه‌ای برای تامین سوخت قایق‌هایشان نیز نخواهند داشت.

مشکل تامین سوخت صیادان کیش پس از سال‌ها بلاتکلیفی حل شد

سوخت تنخواه به تعاونی صیادان تعلق گرفت

وی با بیان اینکه پس از تایید لیست صیادان کیش از سوی شیلات، سوخت مورد نیاز آنان تامین می‌شود، اضافه کرد: سوخت تنخواه لازم نیز برای جلوگیری از هرگونه مشکل، تحویل تعاونی صیادان کیش می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان با اشاره به توزیع روزانه بیش از 110 میلیون لیتر سوخت مایع از استان هرمزگان به نقاط مختلف کشور، بیان کرد:‌ کل سوخت مایع مورد نیاز روزانه جزیره کیش حدود 130 هزار لیتر است که در مقایسه با میزان کل سوخت توزیع شده از استان هرمزگان عددی ناچیز به شمار می‌رود؛ وقتی توزیع سوختی به این حجم در استان هرمزگان مدیریت می‌شود، تامین سوخت صیادان یک جزیره حتی در حد یک مشکل نیز مطرح نیست؛ معتقدم که مشکل تامین سوخت صیادان کیش ناشی از برخی ناهماهنگی‌ها بود که با همکاری دستگاه‌های ذیربط رفع شد.

صرفه جویی روزانه 1.3 میلیون لیتر سوخت در هرمزگان

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در بهبود نظام توزیع سیستم نفتی، گفت:‌ با اجرای این سیاست‌ها در استان هرمزگان، شاهد کاهش روزانه یک میلیون و 300 هزار لیتر مصرف فرآورده‌های بنزینی هستیم.

«سالاری فر» توزیع فرآورده‌های نفتی برای مصرف کننده واقعی را یک ماموریت برای شرکت نفت توصیف کرد و افزود: در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از قاچاق، حتی تحمل قاچاق یک لیتر سوخت را نیز نداریم.

صیادان حاضر در این جلسه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از حل مشکلات مربوط به تامین سوخت لنج‌ها و قایق‌های صیادی پس از سال‌ها بلاتکلیفی قدردانی کردند.

به گزارش ایرنا، نقش بازدیدهای میدانی مدیران در حل مشکلات و گره‌های کور ایجاد شده غیر قابل انکار است که در نهایت منجر به امید آفرینی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال، ۳۵ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۴۲۴ لیتر گازوئیل به شناورهای صیادی هرمزگان داده شده است و هیچ کمبودی در این راستا وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha