۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85161818
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سهمی «رکوردشکن» از کیک بزرگ جام جهانی ۲۰۲۲ در جیب «قطرایرویز»!

تهران- ایرنا- سود خالص شرکت هواپیمایی «قطرایرویز» به عنوان خط هواپیمایی رسمی جام جهانی ۲۰۲۲، به بیش از یک میلیارد دلار رسید و رکورد زد.

به گزارش صبح پنجشنبه ایرنا، شرکت هواپیمایی قطر که عنوان هواپیمایی رسمی فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) در بیست‌ودومین دوره جام جهانی را یدک می‌کشید، با ثبت عملکرد مالی قوی، در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به سود خالصی ۴.۴میلیارد ریال قط معادل ۱.۲۱ میلیارد دلار دست یافت و از این حیث رکورد سود خالص خود را شکست.

این شرکت، عملکرد مثبت مالی خود را به راهبرد موفقیت‌آمیزی نسبت داده که در جریان سال منتهی به جام جهانی و همکاری به عنوان شریک رسمی فیفا اتخاذ کرده است.

در گزارش مالی این شرکت، درآمد کلی قطرایرویز به ۲۱ میلیارد دلار افزایش یافته که در مقایسه با سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ رشدی ۴۵درصدی را تجربه کرده است.

شرکت هواپیمایی قطرایرویز در سال منتهی به جام جهانی ۲۰۲۲ که با قهرمانی تیم ملی آرژانتین به پایان رسید، ۳۱.۷ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۱درصد رشد داشت و این تنها بخشی از درآمدزایی است که کشور مینیاتوری حاشیه خلیج فارس، از قِبل میزبانی بزرگ‌ترین رویداد تک‌ورزشی جهان، به جیب زده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha