برکات جشن‌ غدیر برای نیازمندان کرمان؛ از طرح پنج هزار مسجد تا معاینه رایگان بیماران

کرمان - ایرنا - سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمان ضمن تشریح برنامه های متنوع جشن های غدیر در این استان جزییات آنها را برای خدمت رسانی بیشتر به نیازمندان اعلام کرد.

علی مهدی خانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح بزرگ کشوری پنج هزار مسجد، پنج هزار قربانی با هدف اجرای طرح مواسات(یاری رسانی) و همدلی به منظور دستگیری از نیازمندان به همت موسسه حضرت خدیجه (س) شهر قم و برنامه سمت خدا در کانو ن‌های فرهنگی هنری مساجد تا عید غدیر در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این طرح دام ها خریداری، ذبح و بین عزتمندان هر شهرستان توزیع یا در طرح اطعام غدیر به صورت غذای گرم بین نیازمندان تقسیم می شود که ۵۰ درصد دام های ذبح شده برای پخت غذا برای نیازمندان استفاده خواهد شد.

این مسئول با اشاره به سایر برنامه‌های شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد در کرمان تصریح کرد: توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان محله، برگزاری مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر (ویژه اعضا در ۱۱ بخش)، مولودی خوانی، پخت غذا و توزیع در محله در قالب اطعام غدیر، برپایی موکب های صلواتی و توزیع شیرینی و شربت، برگزاری جشن های غدیر در شب و روز غدیر و مسابقه پیاده‌روی از اهم برنامه‌های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان به مناسبت عید غدیر است.

مهدی خانی با اشاره به اینکه اهتمام کانون های فرهنگی هنری مساجد در کرمان برگزاری جشن های ویژه خردسالان و نوجوانان نیز بوده است، گفت: عکاسی ویژه غدیر، برگزاری جشن های غدیر ویژه خردسالان، دختران و پسران و همچنین خانواده‌ها به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمان تاکید کرد: معاینه رایگان نمازگزاران و اهالی محله‌های حاشیه شهر( شهرک‌های الله‌اباد، شیشه‌گری و شهرک صنعتی) از دیگر برنامه‌های شاخص این کانون است.

وی گفت: مردم می‌توانند با کانون مساجد در سطح شهر ارتباط بگیرند و نذورات خود را برای اطعام نیازمندان در روز عید غدیر اهدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha