نماینده لبنانی: مسئولیت عواقب تنش آفرینی بر عهده رژیم صهیونیستی است

تهران - ایرنا - یک نماینده پارلمان لبنان با اشاره به حملات تجاوزگرانه امروز ارتش رژیم صهیونیستی به حریم خاک کشورش هشدار داد که مسئولیت هر گونه عواقب این تنش آفرینی ها بر عهده تل آویو است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، قاسم هاشم عضو فراکسیون "توسعه و آزادسازی" وابسته به جنبش امل در پارلمان لبنان از دولت کشورش خواست که از اقدامات تجاوزکارانه دشمن صهیونیستی و نقض حریم سرزمین لبنان، نزد مجامع بین المللی اقامه دعوا کند.

قاسم هاشم تاکید کرد: مسئولیت هرگونه تنش در مرزهای جنوبی لبنان در هر حد و اندازه ای که باشد، بر عهده دشمن اسرائیلی است.

وی گفت: تجاوزات اخیر و نقض حریم سرزمینی لبنان از سوی اسرائیل، نقض حاکمیت ملی ماست و سازمان ملل و جامعه جهانی را به توجه به مسئولیت های خود فرا می خواند چرا که سکوت در برابر تن ندادن اسرائیل به قطعنامه ها، میثاق ها و هنجارهای بین المللی باعث شده است که به تجاوزکاری های خود ادامه دهد.

این نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد: دولت لبنان باید درخصوص گلوله باران مناطق جنوبی در منطقه العرقوب، نسبت به افشای اقدامات و تجاوزات دشمن و نیز اقامه دعوا به مجامع ذیربط بین المللی اقدام کند.

ارتش اشغالگر قدس امروز پنجشنبه از وقوع دو انفجار یکی در اطراف روستای غجر و در بخش سوری این منطقه و دیگری در مزرعه بسطره خبر داده و آن را ناشی از ترکیدن مین های قدیمی و نه حمله ای راکتی از خاک لبنان به سمت سرزمین های اشغالی اعلام کرده بود اما سپس با تکذیب گفته های خود، از شلیک راکت از خاک لبنان به سمت سرزمین های اشغالی سخن گفت. این درحالی بود که رسانه های صهیونیست اعلام کردند که سه خمپاره نیز از خاک لبنان شلیک و در داخل سرزمین های اشغالی فرود آمده است. ارتش رژیم صهیونیستی به همین بهانه اعلام کرد که مناطق باز در تپه های کفرشوبا را گلوله باران و ۱۵ گلوله به سمت آنجا شلیک کرده است.

منابع صهیونیستی همچنین اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی نتوانست شلیک گلوله ها از خاک لبنان به سمت سرزمین های اشغالی را در لحظه شلیک رهگیری کند زیرا از خمپاره انداز یا راکت انداز کورنت شلیک شده بود.

به گفته این رسانه ها، سامانه پدافندی موسوم به «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی قادر به رهگیری خمپاره ها نیست.

سایت صهیونیستی «والا» نیز به نقل از یک منبع امنیتی این رژیم نوشت که "به نظر می رسد یک گروه فلسطینی در پس شلیک گلوله ها از لبنان در پاسخ به عملیات نظامی اخیر تل آویو در جنین بوده است".

براساس برخی گزارش های رسانه ای، هم اکنون آرامش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی دوباره برقرار شده است.

در همین راستا، حزب الله لبنان امروز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات خطرناک دشمن صهیونیستی در روستای غجر اشغالگری کامل بوده و این جنبش از همه نهادی لبنان به ویژه دولت و اقشار مختلف ملت لبنان می خواهد که برای جلوگیری از تثبیت این اشغالگری و لغو اقدامات تجاوزگرانه و تلاش برای آزاد سازی این بخش از کشور وارد عمل شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha