حل مسائل روستاها؛ جزو اولویت‌های کاری همه مسوولان است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم توسعه همه جانبه روستاها گفت: ارائه خدمات در روستاها نباید تفاوتی با شهرها داشته باشد بنابراین حل مسائل روستاها جزو اولویت‌های کاری همه دستگاه‌های اجرایی و مسوولان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز پنجشنبه در نشست گرامیداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به حضور دهیاران و شهردارن در میدان عمل اظهارکرد: دهیاران و شهرداران به دلیل ارتباط مستقیم با مردم از بسیاری از مسائل اطلاع دارند.

وی بیان کرد: دهیاران در کارهایشان با تلاش، نوآوری، خلاقیت و با برنامه ریزی دقیق و فعال؛ عامل تحول روستا هستند بنابراین باید در رده‌های مدیریتی بکارگیری شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر پی‌گیری موضوعات اشتغال، مسکن و زمین در مناطق روستایی به طراحی و ایجاد روستاهای هوشمند در سطح استان اشاره کرد.

وی ادامه داد: تشکیل شرکت‌ های تعاونی‌ دانش بنیان و آموزش کارهای گروهی به کودکان در توسعه اقتصادی روستاها تاثیرگذار خواهد بود.

کرمی با اشاره به پرداخت تسهیلات روستایی افزود: در عرصه پیشرفت اقتصادی باید همه مردم وارد حوزه اقتصادی شوند.

وی با تاکید بر پیگیری جدی رفع مسائل روستاها اظهارکرد: ظرفیت‌های خاص روستایی در زمینه معادن، کشاورزی و دامداری است که در شهرها وجود ندارد و باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه روستاها استفاده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در افزایش توسعه استان تصریح کرد: هیچ ملتی به جایی نمی‌رسد مگر با تلاش سرمایه انسانی در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی و برای رفع هر مشکلی هم راه‌حلی وجود دارد.

وی خطاب به بخشداران تاکید کرد: بخشدران باید دائم در میدان خدمت رسانی به مردم حضور داشته باشند و به دهیاران مشاوره های لازم را ارائه دهند.

کرمی تصریح کرد: اگر فردی در هر مسوولیتی توانایی لازم را ندارد، با تحویل آن مسوولیت به شخص صالح عین عمل صالح را انجام داده است.

وی با اشاره به انتظاراتی که از مسوولان دارد، اذعان کرد: با جدیت و تلاش شبانه روزی، همراهی و همگامی و وحدت می‌توان مسائل و مشکلات استان را حل کرد و شاهد توسعه روز افزون آن بود.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان خطاب به فرمانداران گفت: فرماندارن باید جوانان فعال، خلاق و تلاشگر را تشویق و حمایت کرده و برای پیشگیری از اهداف دشمنان در ایجاد یاس و ناامیدی در بین جوانان باید اراده‌ها را قوی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha