۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85162035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان ایجاد شود

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: بنیاد توسعه و پیشرفت استان با مشارکت فعالان بخش خصوصی، کُردهای خارج از استان و کشور ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه اقتصادی استان ویژه اتاق بازرگانی سنندج، اظهار کرد: بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان و شرکت توسعه سرمایه گذاری استان با تعامل و تعاون فعالان بخش خصوصی ایجاد شود.

وی بر استفاده از فرصت زمان حال تاکید کرد و افزود: متاسفانه استان ما آسیب زیادی در زمینه از دست دادن فرصت ها دیده است.

استاندار کردستان بیان کرد: کردستان به دلیل شرایط جنگی از مسیر توسعه عقب افتاد آن هم در زمانی که سایر استان ها با دلار ۶ تومانی به ایجاد زیرساخت ها می پرداختند.

زارعی کوشا با بیان اینکه هر کسی باعث ازبین رفتن فرصت های توسعه در استان شود خیانتکار است، اضافه کرد: نمی توان همه ضعف ها را به دشمنان نسبت دهیم و بی شک دشمن ترین دشمن هر کسی نفس او است که با نشناختن و از دست دادن فرصت هایی که پیش رویش قرار می گیرد بزرگترین آسیب را به خود و دیگران وارد می کند.

وی بهره مندی از فرصت و تقویت همگرایی را جزو اولویت های استان خواند و گفت: لازمه پیشرفت کردستان داشتن همدلی و همراهی بین بخش دولتی و بخش خصوصی است.

استاندار کردستان با بیان اینکه خدمات زیادی در دوره های گذشته توسط دولت های مختلف ارائه شده است، بیان کرد: بسیاری از فرصت ها قربانی رقابت های سیاسی شده و بسیاری از ذهنیت های منفی مردم هم به دلیل همین رقابت ها ایجاد شده است چراکه در این مسیر بجای پرداختن به اصل، فرعیات کاذب مورد توجه قرار گرفته است.

زارعی کوشا یادآور شد: برای مردم مهم نیست چه شخصی استاندار است بلکه آنچه حائز اهمیت بوده انجام کار و فعالیت در راستای آبادانی منطقه است.

سند توسعه اقتصادی کردستان را باید بخش خصوصی تهیه کند

وی با تاکید بر اینکه سند توسعه اقتصادی کردستان را بخش خصوصی باید تهیه کند، اظهار کرد: فعالان بخش خصوصی دارای تجربه های فراوانی هستند که با بهره مندی از آن می توان بهترین سند توسعه اقتصادی را تهیه کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه توسعه بخش سرمایه گذاری از برنامه های مهم استان است، بیان کرد: اگر بدرستی سرمایه گذاری شکل نگیرد نمی توان انتظار اتفاقات بزرگی در بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغال را داشت.

زارعی کوشا ادامه داد: شرکت های وابسته به دولت بر مبنای مزیت های هر کدام از شهرستان های استان براساس مصوبه سفر رئیس جمهور باید اقدام به سرمایه گذاری کنند.

وی بیان کرد: اگر مشکل شاخص های توسعه کردستان با توجه ویژه دولت سیزدهم برطرف نشود مشکل از مدیران استان است.

استاندار کردستان یادآور شد: احیای فرهنگ تجلیل از بزرگان و تاثیرگذاران در جامعه که ذات آن متعلق به کردها است، اتفاق پسندیده و قابل قدردانی است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم از آمادگی این مجمع برای حمایت و همراهی با اعضای اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: خصوصی سازی اقتصاد در کشور ما تاکنون آنگونه باید و شاید محقق نشده است.

بهزاد رحیمی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم فراتر از خصوصی سازی به دنبال مردمی کردن اقتصاد است، افزود: براساس مطالعات میدانی انجام شده، کشورهای توسعه یافته با کوچک کردن صنایع خود مردمی سازی اقتصاد را انجام دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha