۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85162079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس: مدیریت واحدی در مصرف انرژی نداریم

اهواز - ایرنا - نماینده تهران و عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشوری پرمصرف در انرژی هستیم، گفت:هم اکنون مدیریت واحدی در مصرف انرژی نداریم و این مساله سبب ناترازی در مصرف و تولید انرژی در کشور شده است.

به گزارش ایرنا مالک شریعتی نیاسر روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها در اتاق خبر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: اگر مصرف انرژی در کشور به درستی مدیریت نشود در چهار پنج سال آینده کشور در تولید و مصرف انرژی با بحران جدی رو به رو خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شدت مصرف انرژی در دنیا در رتبه‌های اول هستیم، ادامه داد: سالانه معادل سه میلیارد بشکه نفت خام، انرژی مصرف می‌کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: معادل کشور چین ۱.۴ میلیارد نفری گاز مصرف می‌کنیم و این نشان می‌دهد ما در زمینه مصرف انرژی با یک بحران رو به‌رو هستیم.

وی افزود: ۷۰درصد انرژی کشور از گاز طبیعی و ۷۰درصد گاز تولیدی کشور از پارس جنوبی است.

شریعتی نیاسر اولویت نخست کشور را مدیریت انرژی عنوان کرد و گفت: با وجود افزایش تولید(برق و نفت، فرآورده‌های نفتی و گاز)، چنانچه قادر نباشیم مدیریت مصرف انرژی داشته باشیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی یکی از علل شدت مصرف انرژی را ارزان بودن انرژی در مقایسه با کشورهای جهان دانست و افزود: اینکه تصور کنیم دارای منابع عظیم انرژی هستیم باید هرطور خواستیم انرژی مصرف کنیم اشتباه است و باید این نگاه را اصلاح کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرآورده‌ها ارزان در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته و همین مساله باعث شده نیروگاه‌ها از فناوری‌های نوین برای بهینه‌سازی انرژی استفاده نکنند و اتفاقا" بیشترین اتلاف انرژی در نیروگاه‌های برق رخ داده است.

وی افزود: البته در افزایش مصرف انرژی مقصریم برای مثال خودرو با مصرف بالای بنزین تولید می‌کنیم و بعد انتظار داریم مصرف بنزین کاهش یابد و این ممکن نیست.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه اقتصاد کشور مثل همه کشورهای دنیا انرژی محور است، گفت: مصرف بالای انرژی منجر به بهبود شاخص‌های اقتصادی از جمله افزایش تولید نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر موافقت مجلس شورای اسلامی درخصوص تغییر نکردن ساعت و به هم ریختگی ساعت کاری و متعاقب آن تشدید ناترازی در مصرف برق اظهارکرد: من مخالف این طرح بودم ولی در نهایت به تصویب رسید.

این نماینده مجلس اظهارکرد: تعیین ساعت کاری برعهده دولت است و مجلس در این خصوص دخالت نمی‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha