۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۰:۰۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85162103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آئین‌های «عید غدیر» با حضور پیروان امامت و ولایت در پاکستان برگزار شد + فیلم

اسلام‌آباد- ایرنا- شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در پاکستان و ایرانیان مقیم این کشور عید سعیدغدیرخم را به عنوان یوم الله الاکبر و اعلام ولایت و جانشینی حضرت امیرالمومنین علی (ع) از سوی حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر اسلام جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سراسر پاکستان پنجشنبه شب با حضور پرشور در مساجد متعلق به شیعیان و حسینیه‌ها عید ولایت و امامت حضرت علی (ع) را با برپایی جشن‌های باشکوهی گرامی داشتند.

در این مراسم‌ها، سخنرانان با تبیین واقعه تاریخی غدیر، سالروز اعلام امامت و ولایت حضرت علی (ع) را از سوی پیامبر اسلام (ص) مقدس و محترم شمرده و مداحان با اجرای سرودهای دینی و مولودی خوانی به فضای معنوی این محافل شاد رونق بخشیدند.

نمایندگی‌های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهرهای لاهور، کراچی، کویته و پیشاور نیز میزبان هموطنان مقیم و شیعیان پاکستانی در شب عید ولایت بودند.

ایرانیان مقیم اسلام‌آباد نیز پنجشنبه شب با حضور رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، روسای نهادهای ایرانی، دبیران مجتمع آموزشی امام حسین (ع)، کارکنان سفارت و خانواده‌های آنان مراسم ویژه‌ای در سفارت ایران برگزار کردند.

سفیر ایران در سخنرانی در این مراسم گفت: شخصیت امام علی (ع) در همه زمان‌ها برای بشریت یک الگو کامل بوده و وجود مبارک ایشان سرمایه وحدت شیعه و سنی است و مسلمانان باید با پیروی از سیره امیرالمومنین (ع) سعادت دنیا و آخرت را برای خود ذخیره کنند.

وی با تمجید از واکنش قوی جهان اسلام علیه رویدادهای شیطانی توهین به قرآن کریم در سوئد و جنایات رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین، گفت: هرچند نیروهای اشغالگر صهیونیستی در این ایام فلسطینیان بی دفاع را هدف آماج حملات هوایی و زمینی قرار دادند اما جبهه مقاومت باردیگر این رژیم را شکست داد و مجبور به فرار کرد.

براساس این گزارش، شیعیان پاکستان با آذین‌بندی مساجد و حسینیه‌ها، محافل جشن عید سعید غدیر خم را برپا کردند. همچنین در آئین‌هایی که امروز (جمعه) به همین مناسبت در شهرها، بخش‌ها و روستاهای پاکستان برگزار می‌شود، دوستداران خاندان نبوت با برپایی مجلس جشن و سرور، وعظ و سخنرانی و دعا و نیایش یکبار دیگر مراتب عشق، تعهد و اخلاص خود را نسبت به اسلام و قرآن، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، حضرت علی امیر المومنین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش می‌گذارند.

عاشقان امامت و ولایت با پهن کردن سفره‌های احسان و پخش نقل و شیرینی از مهمانان غدیر پذیرایی کرده و به میمنت سر آغاز اعلام ولایت امیر مومنان (ع) شادمانی کردند.

همچنین به همین مناسبت برنامه جشن و قصیده خوانی در مرکز اسلامی جامعه الصادق (ع) شهر اسلام‌آباد، حوزه علمیه عروه الوثقی شهر لاهور و حسینیه ایرانیان در شهر کراچی با حضور جمع کثیری از مداحان نام آشنای پاکستانی برگزار شد.

علمای برجسته شیعی و مداحان اهل بیت (ع) با حضور در این جشن‌ها درباره رویداد تاریخی غدیرخم، ولایت امیرالمومنین (ع) و معنویات این روز مقدس سخنرانی و مداحی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha