۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85162135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفارت ایران در پاکستان: ملت‌های عدالتخواه جهان علیه اسلام‌هراسی بپاخیزند

اسلام‌آباد - ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، افزایش اسلام هراسی در غرب به ویژه بی‌حرمتی‌های اخیر به قرآن کریم در سوئد را طرحی برای نفرت پراکنی علیه مسلمین و ترویج خشونت در جهان دانست و از ملت‌های عدالتخواه خواست تا برای جلوگیری از اسلام هراسی و سوء استفاده از مساله آزادی بیان بپاخیزند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، بخش دیپلماسی عمومی و رسانه‌ سفارت ایران در اسلام‌آباد امروز با صدور بیانیه‌ای تصمیم دولت پاکستان برای معرفی روز جمعه (۱۶ تیر) به عنوان «روز تکریم قرآن» را تحسین برانگیز و اقدامی شایسته و مرتبط در محکومیت بی‌حرمتی به کتاب آسمانی مسلمین جهان قرآن کریم دانست.

در این بیانیه آمده است: هتک حرمت به قرآن کریم مقدس‌ترین کتاب بزرگترین جامعه دینی جهان و یا توهین به مقدسات ادیان الهی، اقدامی اسفناک، جاهلانه و مغرضانه با هدف تحریک افکار عمومی و ترویج سوء استفاده از موضوع آزادی بیان است.

اذعان به این امر بسیار مهم است که هتک حرمت به قرآن کریم مساوی با توهین به کتب مقدس همه ادیان الهی می‌باشد. ما قاطعانه معتقدیم که اهداف چنین اقدامات مغرضانه تحریک افکار عمومی، ایجاد بی‌ثباتی، ایجاد خشونت و گسترش نفرت است. بدون شک چنین رویکردهای مغرضانه جهت تحریک افکار عمومی از طریق توهین به مقدسات هدفی جز بی‌ثبات کردن جهان اسلام و ایجاد پرونده‌های جعلی حقوقی انسانی ندارد لذا باید با آن مقابله شود.

سفارت ایران در پاکستان افزود: ما به نوبه خود همه ملت‌های مؤمن، آزاداندیشان و عدالتخواهان سراسر جهان را به تلاش جمعی و یکصدایی در محکوم کردن این اقدام شنیع دعوت می‌نماییم. اسلام هراسی، توهین به عناصر مقدس و نمادهای ادیان الهی و هتک حرمت کتب آسمانی باید با هم افزایی سیاسی، رویه‌های قانونی و دستورالعمل‌های آموزشی مناسب متوقف شود، زیرا این اقدامات زمینه مساعدی را برای گسترش نفرت و خشونت، درگیری‌های ایدئولوژیک فراهم می‌کند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران از اقدام ستودنی دولت دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان در تعیین روز ۱۶ تیر ۱۴۰۲ به عنوان روز تکریم قرآن کریم صمیمانه حمایت می‌کند.

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که فردا جمعه به عنوان «یوم تکریم قرآن» گرامی داشته می‌شود و در سراسر این کشور تظاهرات گسترده علیه اقدام شیطانی سوزاندن قرآن کریم در سوئد برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha