۷۵ هنرمند کشور در هفته هنر علوی شیراز هنرآفرینی کردند

شیراز - ایرنا - ۷۵ هنرمند و ۱۰ استاد شاخص از سراسر کشور در قالب رویداد هفته هنر علوی دانشگاه هنر شیراز کارگاه آموزشی برپا و خلق اثر کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا دبیر هنری هفته هنر علوی دانشگاه هنر شیراز شامگاه پنجشنبه در پایان این رویداد هنری به خبرنگار ایرنا گفت: با حضور ۱۰ استاد شاخص از سراسر کشور در پنج رشته نقاشی، تصویرسازی، حروفچینی، کارتون و پوستر کارگاه‌های آموزشی برگزار شد.

محمد جواد مهذبیه افزود: در این رویداد ۷۵ هنرمند جوان از سراسر کشور طی سه روز ضمن آموزش دیدن زیر نظر اساتید، آثار هنری خلق کردند که منتخب آنها به نمایش گذاشته شد و استاندار فارس نیز از آن بازدید کرد.

وی گفت: این افراد فرصت دارند آثار خود را تا اول شهریور به جشنواره هنری تجسم غدیر شیراز نیز ارسال کنند.

دبیر هنری هفته هنر علوی شیراز با اشاره به کیفیت مطلوب آثار خلق شده عنوان کرد: آثار هنر پوستر و حروفچینی بیشتر با استفاده از نام و القاب امیرمومنان (ع) خلق شد.

وی افزود: در بخش کارتون به ولادت حضرت علی (ع) در خانه کعبه و تلاش وهابیت برای محو آثار آن بر خانه کعبه پرداخته شد، در نقاشی واقعه غدیر به تصویر کشیده شد و در تصویرسازی با استفاده از هنر اغراق اثر برجسته‌ای از تاثیر ولایت علی (ع) بر زمین و خورشید خلق شد که چشم‌نواز است.

۷۵ هنرمند کشور در هفته هنر علوی شیراز هنرآفرینی کردند

مهذبیه اضافه کرد: همزمان با اختتامیه این رویداد سومین دوره کارگاه نقاشی ظهر پنجشنبه با هنرآفرینی ۱۰ نقاش شاخص فارس برگزار شد و این هنرمندان به طور زنده به نقاشی صحنه غدیر خم پرداختند که همراه با ۲۰ اثر ۲ دوره گذشته به نمایش گذاشته شد.

وی گفت: همزمانی این ۲ رویداد ظرفیت خوبی برای هنرمندان جوان حاضر در هفته هنر علوی بود تا از نقاشی هنرمندان شاخص شیراز بازدید و دانش افزایی کنند، جای خالی چنین رویدادهای هنری در دیگر روزهای سال در شیراز احساس می‌شود و با توجه ویژه استاندار به فرهنگ و هنر، ظرفیت لازم برای اجرای بیشتر این برنامه‌ها وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha