استقبال پرشور روس‌ها در سن پترزبورگ از موسیقی اصیل ایرانی + فیلم

مسکو- ایرنا- ارکستر ملی ایران و ارکستر جوانان روسیه دومین اجرای مشترک خود در چارچوب برنامه هفته فرهنگی ایران را در سن پترزبورگ اجرا کردند که با استقبال و تشویق پرشور دوستداران فرهنگ و هنر در این شهر همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آئین شامگاه پنجشنبه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه در سالن کاپلا سن‌پترزبورگ برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین با قدردانی از میزبانی دولت فدرال و وزارت فرهنگ روسیه از روزهای فرهنگ ایران در مسکو و سن پترزبورگ، گفت: من و همکاران فرهنگی و هنرمندانمان به نمایندگی از فرهنگ و تمدنی هفت هزار ساله به روسیه آمده‌ایم، فرهنگ و تمدن باعظمتی که هنرمندان و اهالی فکر و فرهنگ آن خدمات بزرگی را به جامعه بشری عرضه کرده‌اند.

در این آئین، هنرمندان ایرانی و روس به اجرای قطعات موسیقی اصیل از کشورمان پرداختند.

استقبال پرشور روس‌ها در سن پترزبورگ از موسیقی اصیل ایرانی + فیلم

این برنامه با همکاری مشترک ارکستر ملی ایران و ارکستر ملی جوانان روسیه اجرا شد که با استقبال مخاطبان حاضر در سالن همراه شد.

در این کنسرت، ۱۹ نوازنده ایرانی و ۱۶ نوازنده روس، قطعات موسیقی اصیل ایرانی با سازهای قانون، تار، نی و تنبک را اجرا کردند.

آرش امینی رهبر این ارکستر و امیرحسین سمیعی نیز خواننده برخی قطعات این کنسرت بود.

این آئین با حضور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و دو تن از معاونان و همچنین مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

پیش از این، این گروه سه‌شنبه در سالن مالی تئاتر مسکو به اجرای موسیقی در حضور وزیران فرهنگ دو کشور پرداخته بود.

استقبال پرشور روس‌ها در سن پترزبورگ از موسیقی اصیل ایرانی + فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه دوازدهم تیرماه ۱۴۰۲ با هدف توسعه مناسبات دوجانبه و شرکت در آِیین های هفته فرهنگی ایران در روسیه به مسکو سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha