دستگاه‌های اجرایی متولی اجرای طرح‌های زیربنایی در روستاها هستند

بندرعباس - ایرنا - سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی اجرای پروژه های زیربنایی و زیرساختی در روستاها هستند و دهیاری ها در صورت امکان می‌توانند از یک تا ۵۰ درصد مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز پنجشنبه با اشاره به همایش روز ملی دهیاری ها که در فرهنگسرای طوبی بندرعباس با حضور ۳۰۰ نفر از دهیاران منتخب استان برگزار شد،‌ بر مشارکت دو طرفه بین دستگاه های اجرایی و دهیاری ها برای اجرای پروژه های زیربنایی تاکید کرد.

وی گفت: به موجب قانون، روشنایی معابر یا ساخت جاده و آبرسانی در روستاها وظیفه دستگاه اجرایی مربوطه است و دهیاری ها می تواند از یک تا ۵۰ درصد مشارکت کنند اما اینطور نباشد که کل کار به عهده دهیاری گذاشته شود و این مشارکت و تعامل باید دوطرفه باشد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان افزود: امروز روستاهای ما با وجود نهاد دهیاری یک متولی مشخص دارد که می‌توان برای پیگیری هر موضوعی به این نهاد مراجعه کرد اما نافی وظایف دیگر دستگاه ها در خدمات رسانی به روستاها نیست.

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی مناسبی برای دهیاری ها توسط دفتر امور روستایی استانداری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: افزایش دانش دهیاران و تسلط آنها به امور و قوانین مرتبط می تواند موجب افزایش بهره وری در صرف اعتبارات و کاهش اشتباهات و تخلفات شود.

زندیه وکیلی گفت: رویکرد ما ماندگاری هرچه بیشتر دهیاران در جایگاه شان است چرا که با افزایش دانش و تجربه می توانند موثرتر و کارآمدتر عمل کنند اما جایی که تخلفی صورت گیرد قانونمندانه ورود می کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه ها و رویکردهایی که امروز در این همایش توسط دهیاران و دفتر امور روستایی استانداری ارائه شد شاهد استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت ها اقتصادی روستاها در آینده ای نزدیک باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha