وقتی یک شهر مهمان امیرالمومنین می‌شود

بندرعباس - ایرنا - مردم بندرعباس به مناسبت عید سعید غدیر خم برنامه‌های مختلفی را تدارک دیدند و عده‌ای امشب در خیابان‌های شهر نان و غذا به در راه ماندگان و کارگران فصلی دادند تا یک شهر مهمان امیرالمومنین (ع) باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا شماری از مردم در گوشه‌ای دیگر مشغول پخت غذا برای ظهر روز عید غدیر و عده‌ای در مساجد و امامزادگان در حال برپایی مراسم جشن بودند.

برخی افراد در کوی و خیابان مشغول توزیع شربت و شیرینی و عده‌ای هم برای این شب موکب برپا و غرفه‌های بازی و نقش حنا دایر کردند، آن هم در شهری که حتی شب‌هایش گرم و شرجی‌اش اذیت کننده است.

اما این گرما و شرجی مانع از جشن گرفتن، برپایی غرفه‌ها و شادی کردن مردم نشد، کودکان و نوجوانان در این جشن مثل همیشه میدان دار هستند.

جوانان و نوجوانانی که در کنار دیگ‌های پخت غذا در حال کمک به بزرگ‌ترها یا مشغول دادن شربت و شیرینی و یا نوشتن جملات پشت شیشه خودروها در وصف حضرت علی (ع) حس خوبی دارند.

آن شور و شوق و احساس شیرین‌شان را تنها خودشان می‌توانند وصف کنند، جذاب و دلنشین شبی بود؛ شب عید غدیر.

علاوه بر خیابان امام خمینی (ره)، بلوار امام حسین (ع) و جمهوری اسلامی این شهر ساحلی طولی که شرقی غربی‌اند و همین ساحلی بودنش مزیتش محسوب می‌شود، عده‌ای در ساحل مشغول برپایی داربست‌هایی برای غرفه‌های پذیرایی فردا هستند.

درست در ساحل بین بندر شهید حقانی تا بندر ماهیگیران تا روز شاد دیگری را برای این مردم قانع به کمترین داشته‌ها و امکانات رقم بزنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha