۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85162473
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خروش مسلمانان پاکستان در محکومیت اسلام ستیزی و توهین به قرآن در سوئد

اسلام‌آباد - ایرنا - مسلمانان پاکستان امروز پس از اقامه نماز جمعه با نمایش وحدت و یکپارچگی علیه توطئه دشمنان اسلام، در شهرهای بزرگ و کوچک علیه افزایش پدیده شوم اسلام هراسی در غرب تظاهرات کرده و یکصدا توهین به قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند.


به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، امروز در اسلام‌آباد و شهرهای بزرگ و کوچه در تمامی ایالات پاکستان هزاران نفر از عاشقان نبی مکرم اسلام (ص) و پیروان کتاب آسمانی قرآن در محکومیت بی حرمتی های مکرر علیه مقدسات مسلمانان در جوامع غربی به ویژه سوئد دست به تظاهرات زدند.

اقشار مختلف مردم، رهبران احزاب و گروه های مذهبی شیعه و اهل تسنن پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای پاکستان به خیابان ها آمده و علیه اسلام ستیزی غرب، سکوت دولت های اروپایی به ویژه سوئد در برابر اقدامات مکرر توهین کنندگان به مقدسات اسلامی شعار دادند.

راهپیمایی های امروز با فراخوان نخست وزیر پاکستان برگزار می شود و بنابر درخواست دولت از مردم، امروز جمعه به عنوان روز تکریم قرآن و محکومیت توهین به قرآن گرامیداشته می شود.

خروش مسلمانان پاکستان در محکومیت اسلام ستیزی و توهین به قرآن در سوئد

در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان صدها نفر از حامیان احزاب سیاسی و گروه های مذهبی از جمله جماعت اسلامی، جمعیت علمای اسلام و مجلس وحدت مسلمین در تظاهرات علیه توهین به قرآن حضور یافته و خواستار واکنش قوی تر دولت پاکستان برای مقابله با پدیده اسلام ستیزی و پاسخگو کردن دولت های غربی برای مجازات هتاکان به مقدسات اسلامی شدند.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز امروز به مناسبت روز ملی تکریم قرآن با تاکید بر اهمیت حضور پرشور مردم مسلمان ای کشور در تظاهرات اعتراض آمیز علیه بی حرمتی به قرآن، گفت: قرآن مقدس در قلب، ذهن و جان مسلمین جا دارد و توهین به آن به شدت به احساسات قریب به ۲ میلیارد مسلمان در جهان لطمه وارد کرده است.

وی افزود که مردم پاکستان امروز در محکومیت اقدام شنیع و دلخراش یک فرد شیطان صفت در بی حرمتی به قرآن در سوئد، در تظاهرات حضور یافته و یکصدا اعتراض و انزجار خود علیه چنین اقدامات زشت را فریاد می زنند.

خروش مسلمانان پاکستان در محکومیت اسلام ستیزی و توهین به قرآن در سوئد

در شهرهای کراچی و پیشاور هزاران نفر از معترضان علیه سوئد شعار دادند و از دولت پاکستان خواستار اخراج فوری سفیر آن کشور شدند. اعضای کانون حقوقی و وکلای پاکستان نیز امروز دست به اعتصاب شده و در اعتراض‌ به بی حرمتی به قرآن کریم، فعالیت امروز در دادگاه‌ها را تعلیق کردند.

روز گذشته نیز در جریان نشست علنی مشترک نمایندگان مجالس سنا و ملی پاکستان در قطعنامه‌ای به اتفاق آرا در محکومیت توهین به قرآن کریم تصویب و نمایندگان مردم پاکستان خطاب به دولت سوئد گفتند که تنها صدور بیانیه‌ای برای محکوم کردن کافی نیست و باید به هتاکان به شدت برخورد و مجازات شوند.

در قطعنامه پارلمان پاکستان همچنین از سازمان همکاری اسلامی مطالبه شد تا اقدامات جدی تری برای پاسخگو کردن دولت‌های غربی در جلوگیری از اسلام ستیزی و سوء استفاده هتاکان از مبحث آزادی بیان انجام دهد.

خروش مسلمانان پاکستان در محکومیت اسلام ستیزی و توهین به قرآن در سوئد


خروش مسلمانان پاکستان در محکومیت اسلام ستیزی و توهین به قرآن در سوئد



روز گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با صدور بیانیه‌ای تصمیم دولت پاکستان را برای برگزاری روز جمعه به عنوان روز تکریم قرآن در اعتراض به اقدام موهن در سوئد مورد تمجید قرار داد.

سفارت ایران افزایش اسلام هراسی در غرب به ویژه بی‌حرمتی‌های اخیر به قرآن کریم در سوئد را طرحی برای نفرت پراکنی علیه مسلمین و ترویج خشونت در جهان دانست و از ملت‌های عدالتخواه خواست تا برای جلوگیری از اسلام هراسی و سوء استفاده از مساله آزادی بیان بپاخیزند.



خروش مسلمانان پاکستان در محکومیت اسلام ستیزی و توهین به قرآن در سوئد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha