امام جمعه شاهرود: فرهنگ غدیر برای جوانان و نوجوانان تبیین شود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با اشاره به روز ۱۸ ذی‌الحجه عید غدیر خم گفت: فرهنگ غدیر باید برای مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین و در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با بیان اینکه عید غدیر خم بزرگترین عید شیعیان است، افزود: آیین‌هایی در شهر و روستاها برای تبیین شعائر غدیر برپا شده است اما کافی نیست؛ شیعیان باید نسبت به این روز حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت در استان همجوار از یک ماه قبل از عید قربان در تکاپو و خرید عیدانه هستند، ابراز کرد: مسئولان باید از تعطیلات عید نوروز کاسته و برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آیین‌های عید غدیر تلاش کنند.

امام جمعه شاهرود: فرهنگ غدیر برای جوانان و نوجوانان تبیین شود

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مردم باید بخشی از خریدهای عید نوروز را به عید قربان و غدیر اختصاص دهند، ادامه داد: مردم در این اعیاد با پوشیدن لباس‌های نو سنت حسنه دید و بازدید را ترویج دهند.

حجت‌الاسلام امینی به نهم ذی الحجه سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) اشاره کرد و گفت: شفاف‌سازی و مرزبندی علمی و عملی در دوران مقتدرترین خلیفه عباسی توسط امام کاظم (ع) انجام شد.

وی با بیان اینکه امام کاظم (ع) مبارزه مخفیانه (تقیه) را مقابل ظلم‌های خلیفه عباسی انتخاب کرد، افزود: تقیه نوعی تاکتیک است که در دوران کنونی نیز توسط مبارزان با طاغوت در پیش گرفه شد.

خطیب جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به عضویت دایم ایران در پیمان شانگهای اشاره کرد و گفت: عضویت در این پیمان تاثیر بسیار خوبی در منطقه و داخل کشور خواهد داشت.

حجت‌الاسلام امینی به تجاوز رژیم جعلی صهیونیستی به یک اردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه کرانه باختری طی چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌هایی شامل آب، برق و منازل این ملت مظلوم و بی‌گناه توسط مدعیان دروغین حقوق بشر مورد تجاوز قرار گرفت.

امام جمعه شاهرود با اشاره به فرارسیدن روز مالیات، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های کشور از مالیات تامین می‌شود اما نباید در این راستا به تولیدکنندگان آسیبی وارد شود.

وی به صدور مجوز فعالیت معدن بوکسیت تاش اشاره کرد و گفت: وقتی مسئولان کشوری مجوز فعالیت صادر می‌کنند آیا از صاحبخانه اجازه گرفته‌اند؟

حجت‌الاسلام امینی ادامه داد: هنگامی که این معدن هزاران میلیارد تومان سودآوری کرد آیا منفعتی شامل حال روستاها و شهرهای منطقه شد؟

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه نباید روحانیت را در رابطه با این موضوع در مقابل مردم قرار داد، ابراز کرد: روحانیت در مقابل فعالیت هر معدن، کارخانه و کارگاهی که منافع و مصالح مردم را تهدید کند، کنار مردم ایستاده است.

وی تاکید کرد: نظام و نه افراد در سطح کلان کشور باید با در نظر گرفتن منافع و مصالح مردم این موضوع را حل کند.

حجت‌الاسلام امینی مردم را به رعایت مصرف آب و برق توصیه کرد و گفت: مسوولان شهرستان، استان و کشور برای تامین آب پایدار این شهرستان تلاش بیشتری کنند.

سالروز مباهله، روز خانواده و تکریم بازنشستگان، روز حجاب و عفاف و روز مالیات از جمله موارد مطرح‌شده در نماز جمعه این هفته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha