۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبر: 85162607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه جیرفت: مجلس زودتر طرح اعتبار اسناد رسمی را ارائه کند

جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: امیدواریم مجلس انقلابی با توجه به نظر رهبر معظم انقلاب، در زودترین زمان طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی را ارائه و تصویب کند.

حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون در مجلس و شورای نگهبان مبحثی در مورد اسناد عادی و قولنامه ها مطرح بوده است که این اسناد خسارتهای زیادی برای مردم و نظام و کشور دارد.

وی ادامه داد: این اسناد موجب می شود وقت فراوانی از دستگاه قضایی به این امور اختصاص پیدا کند و دعاوی مربوط به مالکیت یکی از مواردی است که مراجعه زیادی برای آن به دادگستری رخ می دهد و رتبه اول را درمیان دعاوی دارد.

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: با وجود این اسناد دولت هم نمی تواند آمار دقیقی از مسکن افراد داشته باشد، موضوع فرار مالیاتی و مشکلات دیگر را هم در پی دارد.

وی با اشاره به برطرف شدن ابهام در مورد این موضوع با موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب گفت: مجلس باید وارد عمل شود و سپس زمانی برای مردم هم تعیین شود که تکلیف اسناد عادی و قولنامه های خود را مشخص کنند تا این مشکل در کشور نماند.

امام جمعه جیرفت یادآور شد: عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای یکی از موفقیت های بزرگ و مهم دولت سیزدهم است که نگاه خوبی به سازمان ها، همسایگان و کشورهای شرق دارد.

وی اضافه کرد: نسبت به مزایا و نتایج خوب این پیوستن وقتی اطمینان پیدا کردیم که پیوستن ایران به این پیمان موجی از اعتراضات و ناراحتی های دشمنان و مخالفین را در پی داشت.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: این مخالفت ها خود دلیل بر انتخاب صحیح ما است و کشورهای همسایه و شرق با ظرفیت های بالا برای تجارت را نباید نادیده گرفت.

وی بیان کرد: قطعا پیوستن به پیمان شانگهای توفیق بسیار بزرگی برای دولت است و امیدواریم دولت به سیاست های عزتمندانه خارجی خود بر اساس اصل حکمت، مصلحت و عزت ادامه دهد.

امام جمعه جیرفت افزود: اوضاع فرانسه و اعتراضاتی که در این کشور شعله ور شده است و برخورد پلیس فرانسه با معترضین، کشتن، مجروح ساختن معترضین و دستگیری های گسترده نشان داد کشوری که ادعای مهد آزادی و حقوق بشر را دارد و روزی از فتنه و آشوب در ایران حمایت می کرد، ادعایی سراسر پوچ و دروغین داشته است.

وی اضافه کرد: کشتن مسلمان الجزایری توسط پلیس نشانه آن تبعیض نژادی و آن نگاه غلط آنها به سایر کشورها و اقوام و مذاهب است که این رویداد باید برای دیگران یک عبرت و موجب تفکر برای آزادگان باشد.

حجت الاسلام تارم یادآور شد: مقاومت جنین که یک اردوگاه کوچک است مقابل رژیم قصی القلب اسرائیل موجب شد این رژیم غاصب نتواند به اهداف خود برسد.

وی بیان اینکه مقاومت در جنین در عمل استیصال قدرت پوشالی این رژیم را نشان داد و آن را زیر سئوال برد تاکید کرد: حقیقت اسرائیل همین است که از یک جمعیت اندک آسیب پذیر است و بیخود ادعاهای بزرگتر از خود نسبت به کشورهای اسلامی و بویژه نسبت به نظام جمهوری اسلامی ابراز می کند.

حجت الاسلام تارم همچنین با اشاره به مشکلاتی که مردم در ارتباط با دفتر امام جمعه بیان می کنند گفت: خیابان کشاورزی جیرفت چهار هفته است برای لوله کشی گاز حفاری شده است اما همچنان این گودال ها پر نشده است و برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است.

امام جمعه جیرفت در خطبه های اول نماز هم با اشاره به اینکه امروز عید اکبر است و خداوند نعمت خود را با امامت و ولایت به اتمام رسانده است اظهار کرد: با وجود غدیر دین اسلام کامل شده است و دین منهای ولایت و امامت به مرحله کمال نخواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha