۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85162671
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حرکت کاروان شادی عید غدیر در گنجینه فرهنگ ها

۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶
کد خبر: 85162671
سعید وحیدی
حرکت کاروان شادی عید غدیر در گنجینه فرهنگ ها

بجنورد- ایرنا- همزمان با روز عید سعید غدیر خم، بعد از ظهر امروز جمعه کاروان شادی غدیر با حضور گسترده مردم بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی به راه افتاد.

به گزارش ایرنا، کاروان شادی عید غدیر همزمان با عید ولایت و امامت امام(ع) از میدان شهید بجنورد حرکت و با عبور از چهارراه ۱۷ شهریور به سمت پارک شهر بجنورد حرکت کرد.

در این مراسم معنوی شمار انبوهی از مردم ولایتمدار از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان و کودک حضور داشتند تا در حرکتی زیبا و نمادین مراتب ارادت و دلدادگی خود به امام علی(ع) و ولایت او را نمایش دهند.

تواشیح خوانی و سرودهای مذهبی نیز با محتوای ولایت امام علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت در طول مسیر پخش می شد.

آیین های جشن و شادی عید غدیر از صبح امروز نیز در قالب کاروان شادی خودرویی برگزار شد به گونه ای که خیابان های اصلی بجنورد با صدای بوق، شادی را موج موج در شهر هدیه می دادند.

حرکت کاروان شادی عید غدیر در گنجینه فرهنگ ها

برگزاری جشن غدیر در ۱۴ محله بجنورد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا، گفت: حرکت کاروان شادی غدیر از جمله برنامه‌هایی است که در روز عید توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بجنورد برگزار می شود.

حجت الاسلام جلیل محمدی افزود: این کاروان شادی همانند سال های گذشته با حضور پرشور مردم در حال برگزاری است تا بار دیگر عشق و ارادت این شهروندان به ولایت و امام علی(ع) به نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: این مراسم با اجرای گروه تواشیح و برنامه‌های مختلف فرهنگی و راه اندازی موکب توسط دستگاه‌های اجرایی در طی مسیر، قرعه‌کشی و اهدای هدایا به پایان می رسد.

حرکت کاروان شادی عید غدیر در گنجینه فرهنگ ها

حجت الاسلام محمدی گفت: جدای از برگزاری کاروان شادی امسال جشن غدیر با همکاری مساجد و تکایا و حسینه ها در ۱۴ محله بجنورد نیز برگزار شد.

وی افزود: در این مناطق، اماکن مذهبی و مساجد محلات، آذین بندی شده و جشن‌های متناسب با شرایط خود را برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، هیجدهم ذی الحجه عید سعید غدیر خم بزرگترین شاهد برگزیده شدن کامل ترین انسان به عنوان جانشین آخرین فرستاده خداوند است، روزی که پیامبر اسلام علی ابن ابیطالب (ع) را برای رهبری حکومت اسلامی برگزید.

واقعه غدیر که به موضوع امامت امیر مومنان و جانشینی پیامبر اکرم (ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.

در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد (ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha