افزایش جمعیت مهمترین مساله کشور است

مشهد-ایرنا- مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: افزایش جمعیت از دیدگاه مقام عالی این وزارتخانه مهمترین مساله کشور بوده و در این راستا ستاد خانواده و جوانی جمعیت در وزارت کشور تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زینب اختری روز جمعه در مراسم جشن واگذاری هزار و ۲۱۰ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، افزود: این ستاد در استان‌ها توسط استانداران تشکیل شده است و در این راستا شاهد رخ دادن اتفاقات خوبی در کل استان‌ها هستیم.

وی بیان کرد: بر اساس وظیفه‌ای که در قانون جوانی جمعیت برعهده استانداران در وزارت کشور قرار داده شده بود، آنها موظف به نظارت، ارزیابی و راهبری کل قانون هستند.

مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: امید و امیدواری بین مردم باید افزایش یابد و دولت نیز باید در این مسیر پر قدرت و پرتوان پیش برود، از سوی دیگر جوانی جمعیت از لحاظ فردی ،اجتماعی، خانوادگی،سیاسی و امنیتی اهمیت ویژه ای دارد که باید برای آن انرژی بیشتری گذاشت.

اعطای تسهیلات ویژه قانون جوانی جمعیت

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی با اعطای تسهیلات وارد عمل شده است.

احسان قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: یکی‌ از افتخارات مجلس یازدهم تصویب قانون جوانی جمعیت بود که در زمره یکی از سه قانونی به شمار می رفت که در دیدار نمایندگان مجلس با رهبری، ایشان از آن یاد و از مسببان آن قدردانی کرد.

وی افزود: قانون جوانی جمعیت در حال اجرا است که بابت آن از دولت قدردانی می کنم، دولت برای اجرای این قانون در استان‌ها پای کار آمده است، اهدای هزار و ۲۱۰ قطعه زمین آغازگر یک راه است، البته در قانون بودجه نیز بر اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تاکید شده است.

نماینده مردم فریمان با اشاره به اینکه ضرورت اجرای این قانون اجتناب‌ناپذیر است، گفت: تا پایان سال جاری شمار واگذاری قطعات زمین رایگان تا پایان سال افزایش می یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: امروز آغاز جریان بزرگ در خراسان رضوی بوده و قرار است ، هزار و ۲۱۰ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند در استان واگذار شود.

وحید داعی افزود: خوشبختانه قانون جوانی جمعیت توسط مجلس طراحی، مصوب و ابلاغ شد که براساس آن هر یک از وزارتخانه‌ها تکالیفی داستند که در این راستا وزارت راه و شهرسازی مهمترین تکلیف یعنی واگذاری زمین را برعهده داشت.

وی اظهار داشت: در این راستا از عید قربان تا عید غدیر، واگذاری زمین رایگان به خانواده های دارای سه فرزند در خراسان رضوی انجام شد، امروز آغاز جریان بزرگ در خراسان رضوی است و با کمک مدیران امید داریم این فرایند را تا آخر سال با سرعت ادامه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha