مطالبه گری اهالی مادوان و بلهزار از استاندار کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا- امروز ۱۶ تیرماه جمعی از اهالی شهر و روستاهای مادوان و بلهزار در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار رفع مشکلات این روستاها و حاشیه شهر یاسوج شدند.

به گزارش ایرنا، شهردار مادوان در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از مردم این منطقه پیشقدم در طرح مشکلات مادوان و بلهزار شد و گفت: یکی از عمده مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد نبود فضای سبز است و مردم این منطقه برای گذراندن اوقات فراغت به شهر یاسوج پناه می آورند.

جهانبخش افزود: کمبود سرانه درمانی معضل دیگری در مادوان و بلهزار است و امکان ارائه خدمات مطلوب به مردم وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نداشتن فاضلاب شهری هم برای مردم دردسر ایجاد کرده و وضعیت نامناسب بهداشتی را رقم زده است.

شهردار مادوان با تاکید بر اینکه قطعی و کمبود مکرر آب مردم را با چالش مواجه کرده است گفت: رفع این مشکل خواسته اهالی است و انتظار می رود در این خصوص برنامه ریزی کاربردی صورت گیرد.

جهانبخش ادامه داد: اصلاح مسیر کمربندی در این منطقه که در ادامه جاده یاسوج به اصفهان و شهر گردشگری سی سخت است یکی دیگر از خواسته های اهالی بوده زیرا عبور و مرور آنها با مشکلاتی از جمله تصادفات جاده ای همراه است.

وی تاکید کرد: نبود اماکن ورزشی معضل دیگری است که حتی یک متر سرانه ورزشی در این شهر و روستاهای اطراف آن وجود ندارد.

نماینده گروه های مردمی نیز خواستار حضور استاندار استان در منطقه بلهزار و مادوان شد و افزود: سال هاست این منطقه مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است.

پاداش عنوان کرد: تاریکی منطقه و نبود روشنایی، نبود آسفالت، اصلاح شبکه آب، نرخ بالای کرایه خانه، کمبود فضای آموزشی از مشکلات موجود است.

فرماندار بویراحمد نیز به مشکل تنش آبی منطقه مادوان اشاره کرد و گفت: طرح تنگ کبوتری یک پروژه نیمه تمام و دارای معارضات فراوان بود که قرار شد سه چاه در منطقه چم خانی ایجاد تا مشکل مردم رفع شود.

شهرام مهدوی مطلق عنوان کرد: رفع این معارضات تا ۱۰ سال هم طول می کشید و بنابراین طرح حفر چاه چم خانی ارائه شد البته بعد از تکمیل سد تنگ سرخ از این پس مردم مشکلی نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: ۴۰ هزار متر آسفالت در گوشه، ۱۲ هزار متر در مادوان سفلی انجام شده و تقریبا هر منطقه ای که در طرح هادی بوده کار آسفالت صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: احیای کارخانه شهد ناب (کارخانه آب میوه) در مادوان تا حد زیادی می تواند مشکل بیکاری این منطقه را رفع کند.

فرماندار بویراحمد اضافه کرد: سرانه ورزشی این منطقه بسیار اندک است و نیاز به توجه ویژه است.

تعداد زیاد معتادان، انواع آسیب های اجتماعی، بیکاری، بالا آمدن آب های سطحی، کمبود اعتبارات شهرداری از جمله مباحث دیگری بود که مطرح شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز دستور جدی برای رفع مشکل آب، حمایت برای احیای کارخانه شهد ناب، کمک به تامین زمین مورد نیاز برای ساخت اماکن ورزشی و غیره داد و افزود: مشکلات مردم این منطقه را با تمام توان پیگیری و رفع می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha