والیبال ایران با هدیه ژاپن و به لطف «فریزر» فدراسیون جهانی، دهم دنیا شد

تهران- ایرنا- تیم ملی والیبال ایران که در هفته سوم لیگ ملت‌ها امتیازات خود را فریز کرد، در پایان دیدارهای چهارمین روز هفته سوم به رتبه دهم جهان صعود کرد.

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا، آمریکا که میزبان هفته سوم لیگ ملت‌هاست، در ادامه اقدامات خصمانه علیه ایران، با کارشکنی و سنگ‌اندازی در مسیر صدور روادید برای کاروان اعزامی تیم ملی والیبال به این کشور، در نهایت موجب شد تا ایران بدون بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی راهی آناهایم شود. البته صرف‌نظر از عطایی سه تن از بازیکنان و همچنین دو نفر از اعضای کادرفنی نیز تیم ایران را همراهی نکردند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران در نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی به کارشکنی آمریکا اعتراض کرد. هیئت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال نیز مساله عدم صدور روادید برای برخی از اعضای تیم ایران را به‌صورت خاص بررسی و مصوب کرد در صورتی که آمریکا به نفرات اصلی تیم ایران روادید ندهد، امتیازات ایران و حریفانش در هفته سوم این رقابت‌ها در رده‌بندی جهانی تاثیری نخواهد داشت و نتایج بازی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در جایگاه جهانی‌اش تاثیر منفی نداشته باشد و به‌اصطلاح امتیاز ایران «فریز» شود.

بر این اساس مقرر شد که نتایج چهار مسابقه ایران با فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا در رده‌بندی فدراسیون جهانی تاثیری نداشته باشد.

در چهارمین روز مسابقات هفته سوم لیگ ملت‌ها، تیم هلند با شکست برابر دیگر تیم آسیایی یعنی ژاپن، از جایگاه دهم به رتبه یازدهم سقوط کرد تا تیم ملی والیبال ایران به‌رغم شکست برابر تیم‌های فرانسه و بلغارستان در هفته سوم لیگ ملت‌ها با امتیاز فریز شده ۲۴۱.۰۵ در رتبه دهم قرار گیرد.

تیم ملی والیبال ایران که در دو هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ با در اختیار داشتن تیم کامل و بدون مشکل از جمله روایدد، از هشت بازی تنها ۲ پیروزی کسب کرده بود، با متحمل شدن شکست برابر فرانسه و بلغارستان در هفته سوم، به‌رغم اینکه دو بازی دیگر در پیش دارد، تا حد زیادی شانس خود برای صعود به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها را از دست داده است.

والیبال ایران با هدیه ژاپن و به لطف «فریزر» فدراسیون جهانی، دهم دنیا شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha