۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85162793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله یک صهیونیست علیه ساکنان یک شهرک صهیونیست‌نشین +فیلم

تهران- ایرنا - یکی از صهیونیست های ساکن شهرک «عومر» به تظاهرکنندگان معترض به تغییرات قضایی مورد نظر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل با خودرو حمله کرد.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما» یک راننده اسرائیلی قصد داشت تظاهرکنندگان علیه تغییرات قضایی نتانیاهو را که مقابل منزل «شالوم دانینو» نماینده کنست در شهرک صهیونیست نشین « عومر » تجمع کرده بودند، با خودرو زیر بگیرد اما موفق به این کار نشد.

این راننده پس از آنکه موفق به تحقق هدف خود نشد از خودرو پیاده شد و با سلاح سرد به سمت تظاهرکنندگان حمله کرد.

شهرک‌نشینان صهیونیست طی هفته های گذشته در ادامه اعتراض به طرح پیش‌نویس قانون تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو، بار دیگر به خیابان‌های مناطق مختلف فلسطین اشغالی آمدند.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

تصویب این طرح به تازگی توسط نتانیاهو به تعویق افتاد اما معترضان تأکید بر لغو کامل این طرح دارند.

شهادت دو جوان فلسطینی در نابلس

همچنین نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل امروز جمعه دو فلسطینی را با این ادعا که آنها در هفته جاری علیه پلیس این رژیم تیراندازی کردند، به شهادت رساندند.

حمله یک صهیونیست علیه صهیونیست‌ها + فلیم

ارتش رژیم اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که این نیروها به شهر نابلس در کرانه باختری اشغالی یورش بردند و دو فلسطینی را به شهادت رساندند.

خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی خانه ای را که این دو جوان در آن حضور داشتند محاصره کرده و آنها را به شهادت رساندند.

گروه مسلح جبهه مردمی برای آزادی فلسطین که یکی از جناح های اصلی تشکیل دهنده سازمان آزادیبخش فلسطین است، اعلام کرد که این دو شهید از اعضای آن بودند.

مقامات بهداشت فلسطین گزارش دادند که در یک حادثه جداگانه دیگر در نزدیکی رام الله در جریان تظاهرات علیه تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای ایجاد شهرک های صهیونیست نشین یک فلسطینی به شهادت رسید.

ساکنان فلسطینی می گویند که شهرک نشینان صهیونیست به محل برگزاری این تظاهرات آمدند و با فلسطینی ها درگیر شدند و اقدام به سنگ پرانی کردند.

آنها افزودند که نظامیان رژیم اسرائیل با حضور در محل اقدام به تیراندازی کردند که در جریان آن یک فلسطینی به شهادت رسید.

اوایل تیرماه امسال منابع خبری از تصویب ساخت بیش از پنج هزار واحد شهرکی غیر قانونی در کرانه باختری توسط نهادهای مربوط در رژیم صهیونیستی خبر دادند.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و شهر قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم اسرائیل، بیش از ۴۵۰ شهرک صهیونیست نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست در آن‌ها ساکن هستند.

با وجود مخالفت‌های جهانی با شهرک‌سازی‌ها و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه‌های گذشته بر غصب و مصادره بیشتر شهروندان فلسطینی و احداث شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری از جمله شهر اشغالی قدس افزوده است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha