۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۶
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85162813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکو: غرب بر متحدان روسیه برای ارسال تسلیحات به اوکراین فشار وارد می‌کند

تهران-ایرنا- ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که غرب و اوکراین بر متحدان روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی, بریکس، کشورهای مشترک المنافع و سازمان همکاری شانگهای فشار وارد می‌کنند تا به کی یف سلاح ارسال کنند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس"به گفته زاخاراوا, وزارت امور خارجه روسیه به خوبی از فشار بی‌وقفه و بی‌سابقه «مدیران غربی» زلنسکی و «تیم» جنایتکار او بر کشورهایی که قبلاً برای نیازهای دفاعی خود سلاح و مهمات خریداری کرده‌اند، آگاه است.

زاخارووا خاطرنشان کرد که مسکو از نزدیک وضعیت تحویل هرگونه سلاح، مهمات و تجهیزات ویژه به رژیم کی یف را دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا, کشورهای غربی بحران اوکراین و تشدید آن را بیشتر به عنوان فرصتی برای صدور تسلیحات و جنگ‌افزارهای خود به ارزش ده‌ها میلیارد دلار می‌دانند.

آمریکا با اختصاص میلیاردها دلار به این جنگ، در ردیف نخست ارسال تسلیحات به اوکراین قرار دارد. کشورهای اروپایی نیز تاکنون میلیاردها دلار به اوکراین کمک نظامی کرده‌اند.

کاسبان مرگ در نظام سرمایه‌داری به دنبال حفظ و ادامه گسترش ناتو، جنگ‌افروزی و فروش تسلیحات‌ هستند و آن‌ها بیش از آنکه به این جنگ به عنوان یک بحران نگاه کنند، آن را یک فرصت مغتنم برای کسب سود می‌دانند.

بنابراین نه تنها بحران اوکراین، بلکه هر جنگی یک وضعیت ایده‌آل برای سازندگان سلاح و کارخانه‌های تجهیزات نظامی است. درست قبل از حمله هوایی فرانسه و انگلیس در سال ۲۰۱۱ علیه لیبی، شرکت‌های فرانسوی و ایتالیایی نه تنها حجم زیادی از تسلیحات خود را به فروش رساندند بلکه مبلغ بالایی برای بروز رسانی تجهیزات نظامی لیبی دریافت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha