۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۱
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85162814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ هزار شهروند سبزواری در عید غدیر اطعام شدند

۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۱
کد خبر: 85162814
۱۱۰ هزار شهروند سبزواری در عید غدیر اطعام شدند

سبزوار- ایرنا- دبیر ستاد مردمی غدیریون سبزوار گفت: شب و روز عید غدیر و در راستای احیای سنت حسنه اطعام علوی، ۱۱۰ هزار نفر در مناطق روستایی و شهری این شهرستان اطعام شدند. 

جواد شمس آبادی جمعه‌شب به خبرنگار ایرنا افزود: این اطعام با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در مساجد و محلات مناطق روستایی، حاشیه شهر و مصلای نماز جمعه سبزوار صورت گرفت.

وی اظهار داشت: برای این اطعام در کنار پنج میلیارد ریال نذور مردمی که شامل تامین برنج و گوشت گوسفندهای قربانی بوده است، ۱۸ میلیارد ریال نیز از طریق مشارکت برنامه سمت خدا از عید قربان تا عید غدیر حاصل شده است.

شمس آبادی گفت: همچنین همزمان با شب عید غدیر، اجتماع بزرگ "غدیریون" با حضور پرشور مردم سبزوار در قالب جشن خیابانی در هسته مرکزی این شهر در خیابان بیهق، حد فاصل بارگاه امامزاده یحیی (ع) تا میدان ۲۲ بهمن سبزوار برپا شد.

وی افزود: در این مسیر علاوه بر اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و سرودخوانی، ۲۵ موکب برای پذیرایی از شهروندان فعال شده بود که بیش از ۲۰ هزار نفر با توزیع شربت، شیرینی، میوه، نان روغنی، فلافل و کباب پذیرایی شدند.

به گزارش ایرنا، آیین باشکوه عید غدیر و بزرگداشت ویژه این واقعه بزرگ تاریخی صدر اسلام در سالیان اخیر در شهرستان سبزوار، خاستگاه نخستین حکومت شیعی با شور و حال خاصی برگزار می شود.

مردم سبزوار به عنوان وارثان نهضت سربداران، که مروج مذهب شیعه دوازده امامی بودند، با برپایی جشن عید غدیر، اطعام و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) راه حق و حقیقت را با صلابت تر از گذشته ادامه می دهند.

ستاد مردمی غدیریون سبزوار حدود یک دهه قبل تشکیل شد و با بهره گیری از نذور مردمی، برنامه های گسترده ای همچون نورافشانی، پخت و توزیع غذای نذری، برگزاری جشن، نمایش های آیینی، بازسازی واقعه غدیر و پیاده روی بزرگ غدیر تا ظهور را به اجرا می گذارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha