جشن عید غدیرخم با برپایی ۱۱۰ موکب در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- همزمان با دهه امامت و ولایت جمعه شب جشن بزرگ عید سعید غدیرخم با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار با برپایی ۱۱۰ موکب مختلف در یزد برگزار شد.

به گزارش جمعه ایرنا، این مراسم معنوی در مرکز استان در قالب جشن بزرگ غدیرخم با همکاری مردم و حضور پرشور خانواده‌ها از امامزاده جعفر (ع) تا خیابان قیام و میدان امیرچقماق برگزار شد.

در قالب این تعداد موکب علاوه بر پذیرایی شهروندان، برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و مخصوص کودکان و نوجوانان توسط تشکل‌های مردمی برگزار شد.

همچنین در پایان این مراسم، جشن بزرگی در میدان تاریخی امیرچقماق با حضور هنرمندان کشوری و استانی برگزار و مرحله دوم قرعه کشی واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر برگزار گردید.

مشابه این جشن به مناسبت دهه امامت و ولایت در ۱۱ شهرستان و همچنین مناطق روستایی با برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و مسابقات و پذیرایی خیلی باشکوه انجام شد.

جشن عید غدیرخم با برپایی ۱۱۰ موکب در یزد برگزار شد

عید غدیر ۱۸ ذی الحجه در تقویم قمری از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است در احادیث شیعه این عید را عیدُاللهِ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) یاد کرده‌اند.

در واقع «غدیر» حقیقت انکارناپذیر قلب تاریخ اسلام است که روشنگر صراط مستقیم بوده و دمی به تاریکی نخواهد گرایید.

غدیر پیمان سرگشاده خاتم‌الانبیا است که هیچگاه بسته نمی‌شود و عهدی است که تا ابد می‌توان انگشت بیعت بر آن نهاد و به قافله غدیر متصل شد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha