۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85162932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری آیین بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در ری

شهرری - ایرنا- آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با اجرای حرکات باستانی همزمان با عید سعید خم در میان استقبال عصر جمعه جامعه ورزش در ذکرخانه سیدالکریم حسنی(ع) شهرداری باقرشهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم آیین های خاص این ورزش باستانی و اشعاری در مدح خداوند و ائمه اطهار به ویژه امیر مومنان حضرت علی (ع) اجرا و با ضرب و نوای مرشدان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای، در کنار جوانان و نونهالان دهه نودی، آیین های این ورزش را با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی به نمایش گذاشتند.

همچنین در این آئین از از خانواده های شهیدان فیروزی، ذیغمی، حاج عسگری، غلامحسینی، ترهنده از شهدای ورزشکار باقرشهر با اهدای شال پهلوانی و لوح تقدیر، تجلیل و تکریم شد.

از سوی دیگر در این مراسم، پیشکسوتان، جوانان و نونهالان ورزش پهلوانی و زورخانه ای که از نقاط مختلف استان تهران میهمان زورخانه سیدالکریم حسنی(ع) باقرشهر بودند در جمعی بی تکلف، وارد گود زورخانه شده و همصدا باهم، نام مولا علی (ع) را با ترجیع بندی از مضامین و کلام های عاشقانه فریاد زدند.

در این مراسم مسئولین از تعدادی از پیشکسوتان و پهلوانان ورزش باستانی و زورخانه ای استان تهران و همچنین پیشکسوت ورزش باقرشهر تجلیل شد.

شهردار باقرشهر هم در این مراسم گفت: ورزش پهلوانی تلفیقی از فرهنگ و سنن ایرانیان و آموزه های دین مبین اسلام است که سابقه طولانی در کشور ایران دارد و نقش موثری در ترویج و تقویت روحیه پهلوانی و جوانمردی در بین اقشار مختلف داشته است، به همین دلیل ترویج و توسعه آن بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.

برگزاری آیین بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در ری

وی خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه ای یا همان ورزش پهلوانی از جمله ورزش های باستانی کشورمان است که همچنان طرفداران بسیاری دارد و مدیریت شهری با تمام توان در راستای ترویج و بسترسازی ورزش باستانی و زورخانه ای در باقرشهر تلاش خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha