گرما ساعت کاری ادارات غرب کرمانشاه را کاهش داد

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه به دلیل گرمای هوا به منظور کاهش مصرف انرژی، ساعات کاری ادارات و بانک‌های شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را طی امروز و فردا کاهش داد.

«محمد نجفی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته و شرایط موجود، ساعت کاری ادارات شهرستان قصرشیرین در روزهای شنبه ۱۷ و یکشنبه ۱۸ تیرماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر خواهد بود.

وی اظهار کرد: طی سه روز گذشته دمای شهرستان قصرشیرین در گرم ترین ساعت به حدود ۴۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و به مرز هشدار رسید که روند گرما باعث شد تا فعالیت کاری ادارات را با توجه به مصرف انرژی و شدت گرما کاهش دهیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین ادامه داد: با موافقت و تصمیم گیری ستاد مدریت بحران استانداری و به دستور استاندار کرمانشاه ساعت کاری ادارات و دستگاه های اجرایی و بانک ها طی امروز و فردا تا ساعت ۱۲ظهر اعلام شده است.

به گزارش ایرنا با توجه به تصمیمات مدیریت بحران استان کرمانشاه ساعت کاری ادارات و بانک های شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب (بجز ادارات خدمات رسان) در روز های شنبه و یکشنبه ۱۷ و ۱۸ ام تیر ۶ صبح تا ۱۲ ظهر خواهد بود.

شهرستان مرزی و گرمسیری قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه دارای تابستان هایی بلند است به گونه ای که فصل گرم سال این منطقه زودتر از سایر نقاط کشور و از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد و دمای هوای آن در این ایام به خصوص در تیر و مراد و شهریورماه به گونه ای است که مردم را کلافه می کند و مردم با توجه به شدت گرما برای خنک کردن منازل خود علاوه بر استفاده از کولرهای آبی، به کولرهای گازی نیز روی آورده اند.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزارنفر جمعیت در غرب کرمانشاه و برخورداری از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha