۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85163123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکو میزبان نشست راهبردی روسیه و کشورهای عرب خلیج فارس

تهران - ایرنا - یک روزنامه اماراتی از برگزاری نشست روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سطح وزیران خارجه به عنوان بخشی از گفتگوی راهبردی بین دوطرف در هفته جاری در مسکو خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه «ارم نیوز» امارات با بیان این مطلب نوشت: این نشست بین «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و جمعی از همتایان وی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مسکو پایتخت روسیه در چارچوب گفت وگوی راهبردی بین دو طرف برگزار خواهد شد.

پیشتر وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه کنفرانس اقتصادی «سن پترزبورگ» بدون اینکه تاریخ دقیقی را مشخص کند اعلام کرده بود که نشستی با وزرای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در ماه جولای در مسکو برگزار می‌شود.

در اوایل ژوئن ۲۰۲۲، لاوروف در پنجمین نشست مشترک وزیران گفتگوی راهبردی بین شورای همکاری و روسیه در ریاض پایتخت عربستان شرکت کرد.

روابط روسیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یک دوره بهبود بزرگ را تجربه می‌کند که هماهنگی در سازمان «اوپک پلاس» آن را برجسته کرد.

توسعه روابط روسیه و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پیشتر نقش مهمی در میانجیگری بحران اوکراین به ویژه در مورد مبادله اسیران بین مسکو و کیف داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha