۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85163185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی رام‌الله درباره نفوذ حماس در کرانه باختری

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیست از نگرانی مقامات «تشکیلات خودگردان فلسطین» درباره افتادن «اردوگاه جنین» و کل کرانه باختری به دست حماس خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» در گزارشی مدعی شد که مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین معتقدند که حماس دنبال به دست گرفتن کنترل جنین و در نهایت کل کرانه باختری است؛ کاری که دو دهه قبل در مورد غزه انجام داد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه به نیروهای امنیتی این تشکیلات دستور داد تا در منطقه جنین در شمال کرانه باختری مستقر شوند تا جلوی افتادن این منطقه به دست حماس گرفته شود.

براساس گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، عباس در نشست با ژنرال «ماجد فرج» رئیس سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان گفته بود که اگر نیروهای امنیتی به سرعت وارد عمل نشده بودند، حماس مثل سال ۲۰۰۷ که کنترل غزه را به دست گرفت، کنترل اردوگاه جنین را هم به دست می گرفت.

عباس در این نشست، اخراج «محمود العالول» و «عثمان الاحمد» دو نفر از رهبران فتح، از مراسم شهدای جنین را یادآور شد و مقامات امنیتی تشکیلات خودگردان را به خاطر از دست دادن کنترل جنین به شدت توبیخ کرد.

در نشست امنیتی مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین، تقویت امنیت جنین پیش شرط دریافت ۱۵ میلیون دلار کمک از امارات متحده عربی و ۳۰ میلیون دلار کمک از الجزایر برای بازسازی این منطقه اعلام شد.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» از دستور تشکیلات خودگردان به نیروهای امنیتی برای از بین بردن زیرساخت های حضور حماس در کرانه باختری خبر داد و نوشت: مقامات تشکیلات خودگردان معتقدند که حماس تلاش می کند تا کنترل کرانه باختری را با تحریک مردم علیه نیروهای امنیتی این تشکیلات به دست بگیرد.

به گزارش ایرنا، کابینه رژیم صهیونیستی در سایه اوضاع نامناسب تشکیلات خودگردان فلسطین و خطر فروپاشی آن، روز یکشنبه نشستی برگزار ‌و راه های کمک و ارائه تسهیلات به این تشکیلات را بررسی می کند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی مطلع اعلام کرد که کابینه این رژیم در پی کاهش سلطه تشکیلات خودگردان فلسطین بر شمال کرانه باختری و توصیه ها و فشارهای آمریکا، قصد دارد که تسهیلات مدنی و اقتصادی به این تشکیلات ارائه دهد.

کابینه رژیم صهیونیستی در این نشست ارائه پاداش های اقتصادی محدود به تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله افزایش تعداد اقساط وام ها، افزایش ساعات کار گذرگاه الکرامه و صدور گذرنامه های بیومتریک را بررسی خواهد کرد.

به گزارش شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی ، برخی منابع سیاسی همچنین اعلام کردند که کابینه این رژیم در پی بازگردان مجوزهای ویژه به شخصیت های بزرگ تشکیلات خودگردان است؛ مجوزهایی که در پی تحرکات این مسئولان در سازمان ملل لغو شده بود.

از سوی دیگر مسئولان آمریکایی نیز در دیدار با مسئولان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به کاهش قدرت تشکیلات خودگردان ابراز نگرانی کرده و بر لزوم کمک به آن ها تاکید کردند.

باوجود تاکید قطعنامه های سازمان ملل بر دخالت نکردن رژیم صهیونیستی در امور امنیتی کرانه باختری و برچیده شدن تمام شهرک‌های صهیونیست نشین در این مناطق، این رژیم هر روز شهرک‌های صهیونیستی را توسعه داده و نظامیان بیشتری را به این منطقه اعزام می کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در نشست با کمیته امور خارجی کنست (پارلمان) گفته بود که این رژیم آماده دوران گذار از «محمود عباس» می شود.

وی افزود: ما به تشکیلات خودگران نیاز داریم و باید مانع از فروپاشی آن شویم، ما آماده کمک مالی به آن هستیم، زیرا حفظ آن به نفع ماست. این تشکیلات در منطقه حضور خود، برای ما کار می کند.

این مقام رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوالی درباره آرزوی تشکیل دولت فلسطینی توسط تشکیلات خودگردان نیز گفته بود: ما باید آرزوی آنها را برای تشکیل کشور از بین ببریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha