۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85163263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نجات مردی ۵۳ ساله از خطر غرق شدن در بوشهر

۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85163263
نجات مردی ۵۳ ساله از خطر غرق شدن در بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: اورژانس بوشهر، مرد ۵۳ ساله‌ای که به دلیل بیماری پیش‌زمینه‌ای در معرض غرق شدن در دریا قرار داشت را از مرگ حتمی نجات دادند.

به گزارش ایرنا، سید حسین موسوی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکنسین‌های اورژانس بوشهر با یک تلاش بی‌وقفه، یک مرد ۵۳ ساله با سابقه بیماری تشنج را در لحظاتی حساس از خطر غرق شدن در دریا نجات دادند.

وی افزود: گروه مجهز اورژانس به‌سرعت به صحنه حادثه رسید و با دقت و حرفه‌ای که همواره از آن شناخته می‌شوند، در لحظه‌ای که متوجه شدند مصدوم در حال غرق شدن است، عملکرد سریع و قاطع خود را به نمایش گذاشتند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: تیم پزشکی اورژانس بوشهر با استفاده از مهارت‌های خاص خود، سر و گردن مصدوم را ثابت کرده و درمان‌های لازم را سریعاً آغاز کردند.

موسوی ادامه داد: آگاه بودن از نحوه درست قرار دادن بیمار در چه جهتی و بهره‌گیری از فن‌های ماساژ قلب مناسب برای مردان، زنان یا اطفال، تفاوتی معتبر بین تکنسین‌های اورژانس و عموم مردم را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تیم اورژانس با انجام ماساژ قلب مؤثر و استفاده از تجهیزات اکسیژن و پایشگری، موفق شدند مصدوم را پس از احیا، به بیمارستان منتقل کنند و در حین انتقال، هماهنگی‌های لازم برای تسهیل دریافت بیمار در بیمارستان نیز به‌حساب آمده که در صورت بدحالی بیمار، برنامه‌ریزی‌های مناسب برای تأمین مراقبت‌های پسابستری ارائه شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر عنوان کرد: بررسی‌های نشان می‌دهد که نجات موفقیت‌آمیز این فرد ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha