بیماران سخت درمان استان مرکزی ۷۰ میلیارد ریال کمک دریافت کردند

ساوه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان مرکزی گفت: از محل اعتبارات حمایتی دولت به صندوق بیماران سخت درمان کشور این بیماران استان ۷۰ میلیارد ریال کمک دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، «علیرضا امانی» روز شنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه با اشاره به برنامه های مختلف دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت ها و خدمات درمانی و بهداشتی اظهار کرد: تصویب کمک هزینه های دارویی از محل اعتبارات دولتی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان و اجرای طرح ۲ هزار پایگاه سلامت از جمله این اقدامات است.

وی اضافه کرد: تشکیل صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج از دیگر اقدامات این دولت است که سال گذشته فعالیت آن آغاز و این بیماران در استان مرکزی حدود ۷۰ میلیارد ریال حمایت شده اند.

امانی شروع اجرای طرح نظام سلامت و ارجاع خانواده که در دولت های گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود از دیگر اولویت های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که فعالیت آن در این استان از دلیجان شروع و به زودی گسترش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص حمایت از دانشکده عای علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه و خمین نیز اظهار کرد: سیاست افزایش قدرت این ۲ دانشکده برای افزایش خدمتگذاری در مرکز استان است و در این راستا از تمام مدیران خدمتگذار حمایت خواهد شد.

امانی گفت: همچنین برای تحقق این اهداف با توجه به قرار گیری در سال انتخابات لازم است مدیران مانع از سوء استفاده های برخی اشخاص از خدمات عمومی دولت شوند و مدیران زیر مجموعه در این خصوص به شدت تحت کنترل هستند.

کمک ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خیران به ساوه و زرندیه

سید «محمد طباطبایی» معاون مشارکتهای مردمی ورسانه مجمع خیرین سلامت کشور نیز در این آیین با اشاره به اینکه خیران سلامت کشور تا کنون به شهرستان های ساوه و زرندیه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کمک کرده اند افزود: هم اکنون ۱۶ طرح دیگر نیز در این ۲ نقطه کشور از سوی خیران در حال انجام است.

«احمد قادی پاشا» سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه هم در این آیین گفت: برای تبدیل دانشکده به دانشگاه و توسعه زیرساخت ها با همکاری زیر مجموعه و مدیران بالادستی و هم افزایی سایر دستگاه ها نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد.

«محمود کریمی» سرپرست سابق دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه هم گفت: طی ماه های گذشته در کنار پیگیری برای توسعه زیرساخت های درمانی و بهداشتی ساوه، با اتمام عملیات اجرایی ساخت مجموعه پردیس دانشگاه ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای آموزشی به این دانشکده اضافه شده است.

وی افزود: همچنین ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید خوابگاه دختران این دانشگاه تخصیص یافته و در این مدت در کنار طرح های دولتی ساخت ۱۶ طرح خیرساز نیز آغاز شده است.

دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ساوه هم اکنون در حال ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به حدود ۴۰۰ هزار نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه است.

همچنین هم اکنون حدود ۶۰۰ دانشجو در رشته های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و مامایی، اتاق عمل، هوشبری، بهداشت حرفه ای محیط کار، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، فناوری اطلاعات سلامت و فوریت های پزشکی در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha