طرح تابستانه نشاط معنوی در امام زاده‌های استان کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا - طرح تابستانه نشاط معنوی امام‌زاده‌های استان کرمانشاه روز دوشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در حرم مطهر امامزاده احمد (ع) سنقروکلیایی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در آیین افتتاح طرح نشاط معنوی که مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه نیز حضور داشت، اظهار کرد: امسال نیز چون سنوات گذشته باید در هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این برنامه ها تلاش نماییم.

حجت الاسلام «محمد صالحی» همچنین با اشاره به طرح نشاط معنوی گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی با هدف غنی‌سازی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ۱۸ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه برگزار می شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش های نوین آموزشی و معارفی غیر مستقیم ،استفاده از ابزارهای روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط گیری موثر، زمینه‌سازی سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق، تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه های ورزشی و مهارت افزایی و توانمند سازی دانش آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی در استان کرمانشاه است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی، برگزاری کلاس های قرآن در رشته های مختلف روخوانی، برگزاری کلاس های احکام و آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، روان خوانی، مفاهیم قرآن، مداحی ،تواشیح و سرود ، آموزش‌های رایانه ای، کلاسهای نقاشی، خیاطی، گلدوزی، عروسک سازی، طراحی، نمد بافی، قالی بافی، خوشنویسی ، برگزاری کلاس های هنری و ورزشی و ... از جمله برنامه هایی است که در این طرح برای پسران و دختران در نظر گرفته شده است.

برگزاری طرح نشاط معنوی در ۱۸ بقعه متبرکه استان کرمانشاه

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هم در این مراسم گفت: اگر دلسوزان نسل جوان، برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه ای نداشته باشند، دشمنان این خلاء را پر نموده و آنان را به برنامه های خود مشغول خواهند نمود.
حجت الاسلام میرزایی افزود: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طرح نشاط معنوی در جهت بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان و با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه برگزار می گردد.

وی با اشاره به بقاع متبرکه مجری طرح نشاط معنوی گفت : این طرح در امامزاده ابراهیم (ع) طاق بستان ، حرم مطهر سیده فاطمه(س) ، مسجد و زیارتگاه صاحب الزمان(عج) در شهر کرمانشاه ، بقعه سلیمان بن داوود و احمدبن اسحاق(ره) شهرستان سرپل‌ذهاب، امامزاده علی اکبر(ع) و امامزاده حسن(ع) شهرستان اسلام آباد غرب ، امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقر، امامزاده خلیل الله(ع) گروس ، امامزاده سید جمال الدین(ع) ، امامزاده باقر(ع) گودین و امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده ابوالولی (ع) شهرستان کنگاور، بقعه سید جلال الدین (ع) کرم بست ،بقعه ویس القرن(ره) ،امامزاده باقر(ع) بیستون ، امامزاده مهدی (ع) و امامزاده سید عبیدالله(ع) کوسه هجیج شهرستان پاوه برگزار می شود .

حجت الاسلام اکبری امام جمعه شهرستان سنقر نیز در این مراسم طی سخنانی از اجرای برنامه های اداره اوقاف بعنوان متولی برنامه های فرهنگی مذهبی تقدیر کرد و طرح نشاط معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه را یکی از طرحهای موفق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان کرد که دانش آموزان در فضایی شاد و مفرح ، علاوه بر مهارتهای لازم ، آموزه های دینی را نیز فرا می گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha