هزار و ۵۸۳ تن کالای رسوبی در گیلان تعیین تکلیف شد

رشت - ایرنا - مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان از تعیین تکلیف ۳۹ فقره پرونده کالای رسوبی به وزن یک هزار و ۵۸۳ تن در هفت روز کاری در گمرکات گیلان خبر داد.

احمدرضا موقری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پس از بازدید رئیس کل دادگستری استان از گمرکات آستارا به تاریخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ و برگزاری جلسه با دستگاه‌های ذیربط و حل مسائل و مشکلات موجود از بیست و هشتم خردادماه به مدت هفت روز کاری در مجموع ۳۹ فقره پرونده کالای رسوبی در گیلان تعیین تکلیف شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۲۸ پرونده شامل عدس، جو دامی، دانه گلرنگ، نخود، برنج و لپه بود که در مجموع نزدیک به ۹۰۸ تن از این کالاها به ارزش ۲۷ میلیارد ریال به فروش رسید.

موقری از انهدام و خارج شدن از حیز انتفاع ۲ فقره کالا شامل ذرت به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال خبر داد و گفت: حجم وزنی کالاهای برگشت شده نیز ۵۲۰ تن شامل ۹ فقره پرونده به ارزش نزدیک به ۱۲۰ میلیارد بود.

وی گفت: سه دستگاه بنز سی ۳۰۰ نیز به ارزش ۶ میلیارد و ۸۵۸ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۵۶۰ ریال در گمرک حسن‌رود برگردانده شد.

موقری مابقی کالاهای برگشت شده را الکتروموتور، لوله آهنی و تخته نراد به وزن ۵۲۰ تن به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: منافع دولت حاصل از اعاده ۲.۵ درصد مبلغ فوق، ۲ میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۴۷۸ ریال بود.

سازمان اموال تملیکی یکی از شرکت‌های دولتی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است که از جایگاه حقوقی و استقلال مالی برخوردار است. هدف اصلی از تشکیل این سازمان تمرکز کلیه امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک، ‌تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت در می‌آید، است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha