۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85163497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان مطلوبیت میکروبی استخرهای شنای خوزستان بالای ۹۰ درصد است

اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مطابق با بررسی‌ انجام شده از استخرهای شنا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، میزان مطلوبیت شاخص میکروبی آنها بیش از ۹۰ درصد ثبت شده است.

دکتر پژمان بختیاری نیا شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط به صورت مستمر و در نوبت‌های مختلف صبح و عصر برشرایط بهداشتی این استخرها نظارت می‌کنند؛ دراین بازرسی‌ها علاوه براقدامات نظارتی و تعیین مداخلات اصلاحی برای رفع نواقص بهداشتی، آموزش‌ها و راهکارهای های لازم برای حفظ و ارتقای شرایط بهداشتی استخر و سلامت شناگران به متولیان ارایه می‌شود.

وی افزود: در صورت رفع نشدن نواقص و انتظارات تعیین شده، اقدامات قانونی از جمله توقف فعالیت محل و پلمب استخر در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار می‌گیرد.

بختیاری نیا ادامه داد: طی فرآیند بازرسی، علاوه بر نظارت بهداشتی بر شرایط فیزیکی بخش‌های مختلف استخر از جمله رختکن، سرویس‌های بهداشتی و حمام، کیفیت آب استخر نیز به لحاظ کلر باقیمانده، کدورت، pH و کیفیت باکتریولوژیک بررسی و کنترل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: طی بازرسی‌های انجام شده از استخرهای شنا در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۱۳۸ مورد کلرسنجی و به همین تعداد کدورت سنجی و سنجش pH آب انجام شده است، شاخص مطلوبیت کلر باقیمانده آب نیز ۸۸ درصد گزارش شده که بیانگر وضعیت تحت کنترل آب استخرها به لحاظ بهداشتی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: حفظ کلر باقیمانده آب به میزان یک تا سه میلی گرم در لیتر باعث حفظ خاصیت میکروب کشی موثر آب در مقابل آلودگی‌های ورودی شده و انتظار می‌رود متولیان استخرهای شنا به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

بختیاری نیا گفت: در حال حاضرمیزان کدورت آب، یکی از فاکتورهای نیازمند توجه در استخرهای استان است زیرا این شاخص علاوه بر آثار ظاهری و زیبایی شناختی، خاصیت میکروب‌کشی کلر آب را نیزتحت تاثیر قرارمی‌دهد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان به شناگران توصیه کرد: از آنجایی که آب محیط مناسبی برای انتقال و رشد موجودات ذره بینی بیماری‌زا است لذا باید توجه داشت که استخرهای عمومی می توانند عامل انتقال بیماری‌هایی ازجمله حصبه یا تب تیفوئید، اسهال آمیبی و باسیلی، هپاتیت، تبخال، ورم ملتحمه چشم و زرد زخم و غیره باشند

وی تاکید کرد: شناگران قبل از ورود به استخر، بدن خود را با یک شوینده مناسب شستشو دهند، همچنین پای خود را در داخل حوضچه کلر قرار دهید و در صورت ابتلا به بیماری‌های پوستی و یا سرماخوردگی به هیچ عنوان به استخرعمومی مراجعه نکنید.

بر اساس این گزارش، ۵۰ استخر شنا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور فعالیت دارند که حدود نیمی از این تعداد در کلان شهر اهواز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha