۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۸
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85163522
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور: مواکب اربعین در مکان های مناسب مرز مهران جانمایی شود

ایلام - ایرنا - وزیر کشور با اشاره به اینکه تمامی هدف گیری مسئولان تسهیل در تردد زوار اربعین باشد،گفت: جانمایی مواکب در مکان های مناسب در مرز مهران ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی روز شنبه در جلسه ستاد اربعین در مهران، اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی استان برای تسهیل در تردد زوار اربعین پای کار باشند، تمامی هدف ما تسهیل تردد زوار است.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش های مسئولان استان ایلام برای توسعه زیرساخت‌های اربعین، افزود: معطلی و پیاده روی زوار در اربعین سال جاری با توجه به گرمای هوا باید به حداقل برسد.

وزیر کشور گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی در مهران ساماندهی پارکینگ مهران برای جلوگیری از ترافیک و ازدحام جمعیت در مهران است و همچنین بایستی پایش تصویری در این زمینه فراهم شود.

وحیدی عنوان کرد: دستگاه انتظامی بحث امنیت در پارکینگ های مهران را فراهم کند و زمینه ای فراهم شود تا مردم به راحتی به خودروهای خود دسترسی‌ پیدا کنند.

وزیر کشور با اشاره به مشکلات در بحث جانمایی مواکب در اربعین سال گذشته، افزود: باید متناسب با محل جمعیت، مواکب جانمایی شود و هر زمان مشغول به خدمات رسانی شوند.

وی گفت: توزیع آب و یخ نیز باید به اندازه کافی در مواکب انجام شود. باید در بحث خدمات رسانی مواکب بسیار توجه و دقت شود.

وحیدی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی در استان ایلام برای اربعین ضروری است، عنوان کرد: همه شهرهای استان برای بحث فرهنگی اربعین کار کنند.

وی گفت: امسال در بحث اربعین قطعا توجه ویژه ای بحث های فرهنگی خواهد شد و فضای فرهنگی در اربعین در استان باید حفظ شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ساماندهی شهر مهران برای اربعین به خصوص در بحث زیرساخت‌های مبلمان شهری در مهران ضروری است، افزود: برنامه های ترافیکی طوری تدوین شود که زائران با خودرو تا میدان اربعین با توجه به گرمای هوا، تردد کنند.

وحیدی اظهار کرد: همه اماکن عمومی شهرستان مهران و شهرهای مسیرهای تردد زوار اربعین از جمله مساجد باید به صورت ۲۴ ساعته باز باشد.

وی افزود: با باز شدن درهای جدید در پایانه مهران و آن سوی مرز که حدودا ۲ برابر خواهد شد بخش زیادی از مشکلات تردد و معطلی زوار حل می شود.

وزیر کشور تصریح کرد: برای پرواز بالگردها امدادی از مرز مهران به خاک عراق برای امدادرسانی نیز رایزنی‌ شده و قرار شده این مسئله با نیروی هوایی عراق مطرح شود.

وحیدی افزود: احداث زیرساخت های لازم در پایانه مثل مه پاش ها، احداث و مجهز شدن گیت های عراق و راه اندازی جت‌فن ها از اهمیت بالایی برخوردار است

وزیر کشور با اشاره به لزوم حفظ کرامت زائران، افزود: برای تسهیل در تردد زوار و اطلاع رسانی به موقع، در طول روز مدیریت لازم انجام شود.

وی گفت: پروژه‌های عمرانی زیرساختی در استان و مرز مهران هر روز بررسی و نظارت شوند، باید همه چیز برای اربعین فراهم شود.

وحیدی با اشاره به اینکه همه مسئولان استان با استاندار ایلام هماهنگ شوند، گفت: هر مشکلی بر سد راه تسهیل تردد زوار وجود دارد، هرچه زودتر حل شود.

وی بیان کرد: اربعین مردمی است و باید مردمی بماند، کارهای ما نباید باعث جلوگیری از نقش آفرینی مردم شود، ما پشتیبانی می کنیم.

وزیر با اشاره به کارگیری اتوبوس برون شهری و درون شهری برای اربعین، خاطرنشان کرد: پروژه های زیرساختی پایانه برکت تا اربعین تکمیل شوند.

انجام ۴۸ جلسه با مرزبانان عراقی برای تسهیل در تردد زوار اربعین

فرمانده مرزبانی فراجا از انجام ۴۸ جلسه با مرزبانان عراقی برای تسهیل در تردد زوار اربعین خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی در جلسه ستاد اربعین با تقدیر از مدیران استان ایلام برای توسعه زیرساخت‌های اربعین، اظهار کرد: همه اقدامات لازم از سوی مرزبانی برای تسهیل در تردد زوار انجام شده است.

وی از رایزنی های لازم با مسئولان عراقی برای دیپلماسی مرزی خبر داد و گفت: بیش از ۴۸ جلسه با مرزبانی عراقی برای تسهیل در تردد زوار انجام شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا عنوان کرد: هرجا برای رایزنی برای تسهیل تردد زوار نیاز باشد، مرزبانی پای کار خواهد بود.

فرمانده مرزبانی استان ایلام نیز گفت: عراق قوانین سخت گیرانه ای در بحث مواد مخدر است، نیاز زائران به این مسئله توجه کنند.

سرهنگ رستمی خاطرنشان کرد: مرزبانی با همکاری مرزبانان عراقی آماده برگزاری مراسم اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha