۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85163597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۸۰ گروه گردشگری و ورزشی بی‌مجوز از تردد در جاده‌های گیلان منع شدند

رشت - ایرنا - رئیس پلیس راه گیلان اعلام کرد: طی ۲ روز پایانی هفته گذشته در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی از تردد ۸۰ گروه گردشگری و ورزشی فاقد مجوز در جاده‌های برون شهری استان جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس گیلان در این رابطه سرهنگ «جاور صفاری» روز شنبه در این رابطه با بیان اینکه در سطح جاده‌های استان شاهد تنوع کاربران ترافیکی هستیم، عنوان کرد: به صورت مداوم خودروهای سبک، سنگین و دارای مسافر، موتورسواران و دوچرخه‌سوارن در معابر برون شهری حرکت می‌کنند که باید مسؤولان گروه‌های گردشگری و ورزشی، حساسیت ویژه‌ای بر ایمنی تردد این نوع از کاربران در سطح معابر استان داشته باشند.

وی تصریح کرد: در راستای برخورد با گروه‌های گردشگری و ورزشی فاقد مجوز و همچنین با توجه به بر برهم زدن نظم و امنیت عمومی توسط عده‌ای از افراد که با حرکاتی نمایشی و مخاطره‌آمیز این امنیت را در سطح معابر برون شهری بهم می ریزند، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ۲ روز پایانی هفته گذشته در سطح استان اجرا شد.

وی افزود: در این راستا با بکارگیری ۹ تیم پلیس راه از تردد ۷۰ گروه گردشگری فاقد مجوز در قالب ۱۸ دستگاه اتوبوس و ۱۵ دستگاه مینی‌بوس شامل ۳۹۶ نفر، ۲۷ دستگاه خودرو آفرودی به تعداد ۷۳ نفر و نیز ۱۰ تور دوچرخه‌سواری جلوگیری شد.

این مقام انتظامی به نارضایتی مردم از اقدامات هنجارشکنانه گروه‌های گردشگری و ورزشی فاقد مجوز اشاره و ذکر کرد: برخورد با افراد هنجارشکن به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

همچنین گزارش دیگری از این پایگاه به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان رودبار حاکی است که قاتل جوان ۲۷ ساله در بخش خورگام این شهرستان که مردی ۳۸ ساله است در کمتر از یک ساعت توسط پلیس دستگیر شد.

سرهنگ "عیسی روشن‌قلب" گفت: ماموران انتظامی پس از دریافت تماس مردمی توسط فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع با سلاح سرد بین ۲ نفر در بخش خورگام فوری به محل حادثه اعزام شدند و در بررسی‌های پلیس مشخص شد در این درگیری مرد جوان ۲۷ ساله که با ضربات سلاح سرد به شدت مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شده بود براثر شدت جراحات وارده در مرکز درمانی فوت کرده است.

وی افزود: پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری فرد ضارب آغاز کرد و کارآگاهان آگاهی با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند قاتل را کمتر از یک ساعت دستگیر کنند و او در این تحقیقات به جرم خود اعتراف و علت و انگیزه‌اش را اختلافات شخصی اعلام کرد.

به گفته وی، این فرد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

همچنین در خبری دیگر از این پایگاه، مردی ۳۷ ساله که برای تفریح و شنا در محدوده شنا ممنوع ساحل چاف لنگرود رفته بود در دریا غرق شد و جسد فرد غرق شده پس از خروج از آب با هماهنگی قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha