مدیریت بحران گیلان نسبت به بروز حریق در عرصه‌های طبیعی هشدار داد

رشت - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا، نسبت به گرمازدگی و احتمال بروز حریق در عرصه‌های طبیعی استان هشدار داد.

امیر مرادی عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر افزایش دمای چهار تا هشت درجه‌ای برای مناطق مختلف استان تا دوشنبه هفته جاری احتمال گرمازدگی برای افراد مسن و خردسال وجود دارد از این‌رو ضروری است تا این گروه در ساعات اوج گرما از حضور و تردد در فضای باز خودداری کنند.

هشدار زرد هواشناسی به معنای آن است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند این هشدار برای آگاهی مردم است تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند و مسئولان نیز تمهیدات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان وجود دارد که باید احتیاط و تمهیدات لازم برای پیشگیری از حریق به عمل آید.

مرادی اظهار کرد: از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد عملیات بحران گیلان خواسته شده تا طبق دستورالعمل های ابلاغی مدیریت بحران کشور ضمن اطلاع رسانی به مردم با آمادگی کامل در این ایام اقدامات پیشگیرانه لازم را به عمل آوررند.

مصرف نوشیدنی‌های سرد، ماندن در منزل، اجتناب از فعالیت شدید، قرار نگرفتن در معرض آفتاب، استفاده از وعده‌های غذایی منظم، نوشیدن مقدار زیادی آب، کاهش فعالیت بدنی، پوشیدن لباس‌هایی با وزن سبک، محدودکردن فعالیت‌ها در فضای باز و استراحت کافی از راه‌های جلوگیری از گرمازدگی است.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: هوای گرم و شرجی تا دوشنبه هفته جاری در استان ماندگار است و از روز سه‌شنبه از شدت گرما کاسته می‌شود. بیشتر بخوانید: هوای گرم و شرجی تا دوشنبه جاری در گیلان ماندگار است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha