۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85163680
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ هزار تُن نهاده دامی در خراسان‌شمالی توزیع شد 

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۲۰ هزار تن نهاده به منظور تغذیه دستی دام پارسال بین دامداران استان توزیع شد.

محمد محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نهاده‌های دامی توزیع شده شامل انواع سبوس، جو، ذرت علوفه ای و دانه ای، سویا، کاه و کلش و کنسانتره بود که به منظور حمایت از دامداران استان انجام شد.

وی افزود: خرید امانی دام از دیگر اقدامات حمایتی دولت است که اکنون در دستور کار قرار دارد.

محمدزاده با بیان اینکه ضریب تبدیل تولید دام در خراسان شمالی پایین است، گفت: به ازای مصرف ۱۰ کیلوگرم نهاده، یک کیلوگرم گوشت قرمز در استان تولید می شود که این رقم بسیار پایین است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: باید به افزایش بهره وری فعالیت دامداران کمک شود تا هزینه ها کاهش و درآمد افزایش یابد.

محمدزاده تصریح کرد: سال گذشته دامداران با افزایش قیمت نهاده دامی مواجه شدند و هزینه تولید برای این قشر افزایش یافت که در این راستا دولت برای حمایت از تولید، خرید دام مازاد را در دستور کار قرار داد.

وی گفت: پارسال در راستای حمایت از دامداران خراسان شمالی،۲۷ هزار راس دام خرید حمایتی شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیش از اجرای این طرح، قیمت دام زنده به ازای هر کیلوگرم ۵۵ هزار تومان بود که با اجرای طرح به ۹۰ هزار تومان رسید.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha