۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85163932
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در هفت مرکز شهرستان همدان در حال انجام است

همدان-ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: خرید تضمینی گندم در هفت مرکز و در سطح شهر همدان و قهاوند به صورت منظم در حال انجام است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری همدان، اسدالله ربانی مهر شامگاه شنبه در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان همدان اظهار داشت: کشاورزان همدان گندم مازاد مصرف خود را در این مراکز رسمی خرید تضمینی تحویل دهند.

وی تصریح کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی نیز تضامین ، مقدمات و برنامه ریزی های لازم برای پرداخت مطالبات کشاورزان در اسرع وقت را انجام داده است.
وی تاکید کرد: توجه به نانوایی های مسیر گردشگری با توجه به فصل تابستان و حضور گردشگران زیاد در شهر همدان ضرورت دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: نانوایی های مسیر گردشگری با توجه به حضور مسافران در فصل تابستان و نانوایی های روستاها با توجه به فصل کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و در اختصاص سهمیه آرد تشویقی در اولویت قرار گیرند.

ربانی مهر افزود: نظارت بر نانوایی ها توسط جهاد و کشاورزی با همکاری بسیج اصناف با برنامه ریزی و تقسیم مناطق شهری انجام شود و از ظرفیت بسیج اصناف نیز در بازرسی ها استفاده شود.

وی، مشارکت نانوایی های همدان در مناسبت های مختلف مذهبی و شرایط بحران را قابل قدردانی دانست یادآور شد: نانوایی های همدان در روز عید غدیر ۵۰ هزار نان نذری پختند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان با اشاره به خرید تضمینی گندم همدان در هفت مرکز خرید با رعایت استاندارها گفت: خرید تضمینی گندم در شهر همدان و روستاهای بخش مرکزی و قهاوند به صورت منظم در حال انجام است و تا زمان تحویل گندم ادامه دارد.

در این نشست همچنین بر ضرورت رفع مشکلات مربوط به کمبود سهمیه آرد برخی نانوایی ها به ویژه در مکان ها و مسیرهای پرازدحام و شلوغ نیز تاکید شد.

همچنین در این نشست مصوب شد که نانوایی دانشگاه بوعلی سینا که یکی از نانوایی های قدیمی در همدان است و روزانه بالای ۳۰ هزار قرص نان پخت می کرد و حدود ۱۲ سال نیز تعطیل بود به چرخه فعالیت بازگشت.

مقرر شد که سهمیه آرد مراکز دانشگاهی و درمانی و مراکز خاص شهر همدان به نانوایی دانشگاه بوعلی سینا اختصاص پیدا خواهد کرد.

استان همدان در مجموع دارای حدود ۲ هزار واحد نانوایی است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha