۳۲۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان استان یزد پرداخت شد + فیلم

یزد- ایرنا- مدیر صندوق بازنشستگی استان یزد گفت: در سه ماهه امسال ۳۲۰ میلیارد ریال در قالب یک هزار و ۸۴ فقره وام قرض‌الحسنه و ضروری به بازنشستگان زیرپوشش در استان پرداخت شد.

محمود زارع شاهی، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات طبق مقررات و اولویت به بازنشستگان زیرپوشش برای مصارف مختلف مورد نیاز پرداخت شد و جزو برنامه‌های مهمی است که سالانه توسط این صندوق انجام می‌شود.

وی به ارائه خدمات مختلف به بازنشستگان اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت به ۶۷۰ نفر از متقاضیان زیرپوشش بیش از ۲۰ میلیارد ریال وام اقساطی بیمه خودرو پرداخت شد و همچنان بر اساس مقررات برای رفاه حال جامعه هدف اقدام به عمل می‌آید.

این مسئول از اهداف و رویکرد مهم صندوق بازنشستگی کشوری در یزد را انجام برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای اعضا ذکر کرد و گفت: در سال‌جاری یک دوره مسابقات فرهنگی ورزشی در رشته‌های مختلف با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از علاقه مندان برگزار و نفرات برتر معرفی و تقدیر شدند.

زارع شاهی گفت: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی به خصوص در ارتباط با آشنایی بازنشستگان با اینترنت و سواد رسانه و همچنین دیدار با نخبگان و پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا از جمله برنامه‌های مهمی است که همچنان تا پایان سال ادامه دارد.

وی بیان کرد: غربالگری آلزایمر، برگزاری برنامه‌های ورزشی ، ویزیت رایگان، برگزاری جلسات با مسئولان و بازنشستگان که جزو برنامه مهم همیشگی است انجام شد و بر حسب ضرورت و اهمیت برای پیگیری مطالبات جامعه هدف در استان اقدام می‌شود.

۳۲۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان استان یزد پرداخت شد + فیلم

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان یزد مهمترین مطالبه بازنشستگان را اجرای کامل و همیشگی طرح همسان سازی و همترازی حقوق با شاغلین ذکر کرد که در این خصوص تاکنون توسط این صندوق با رایزنی با مسئولان اقدام شده و ادامه دارد.

زارع شاهی در خصوص ۲۰ تیرماه روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: به منظور بزرگداشت این روز برنامه‌های مختلفی در سطح استان یزد پیش بینی شده که مهمترین آن برگزاری همایشی با حضور بازنشستگان و مسئولان در سالن دانشگاه فرهنگیان یزد است.

وی ادامه داد: ارائه گزارش به رسانه‌های گروهی ، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اطلاع رسانی، تکریم بازنشستگان، دیدار با مسئولان، دیدار با خانواده‌های شهیدان، جلسه با کانون‌های بازنشستگان، دیدار با مفاخر جامعه هدف و مسابقات مختلف اهم آنهاست.

این مسئول به فعالیت خانه مهر بازنشستگان استان در بلوار دانشجو در جوار پارک شهر شادی خبر داد که در وسعت ۶۰۰ مترمربع دارای بخش‌های اداری، فرهنگی و ورزشی است که در ۲ نوبت صبح و عصر تمامی بازنشستگان می‌توانند از امکانات و دوره‌های مختلف آن استفاده کنند.

زاع شاهی بیان کرد: هم‌اکنون ۲۷ هزار و ۷۳۱ نفر بازنشسته از ۷۳ دستگاه شامل ۱۹ هزار و ۱۹۵ نفر از آقایان و بقیه از بانوان عضو صندوق بازنشستگی کشوری استان هستند و ۱۰ کانون نیز همکاری مناسب را برای اجرای برنامه‌های مختلف و پیگیری مطالبات همراهی دارند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha