۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85164208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار ایتالیا نسبت به پیامدهای تداوم جنگ اوکراین

تهران-ایرنا- وزیر خارجه ایتالیا گفت که تداوم جنگ روسیه و اوکراین "پیامدهای چشمگیر" و "تاثیر قابل توجه" بر انرژی و امنیت غذایی جهان به همراه دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری ایتالیایی آنسا، آنتونیو تاجانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا روز گذشته با ابراز نگرانی از تداوم جنگ اوکراین اظهار داشت: به همین دلیل لازم است که همچنان واکنشی محکم و منسجم در سطح بین الملل و اتحادیه اروپا را با هدف تضمین حمایت کامل از اوکراین در جنگ برای حفظ استقلالش و جلوگیری از بروز بحرانی جدی‌تر به کار گیریم.

وی خاطر نشان کرد که دولت ایتالیا همچنان از اوکراین حمایت می‌کند تا شرایط را برای مذاکره در جهت رسیدن به صلحی جهانی، عادلانه و پایدار ایجاد کند.

تاجانی گفت: ما از "فرمول (قاعده) صلح" رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی حمایت می‌کنیم.

هفته گذشته جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا طی نشستی مشترک با ماتئوش موراویچکی همتای لهستانی خود، با تاکید بر اینکه این کشور تا زمانی که لازم باشد به حمایت همه جانبه از اوکراین ادامه خواهد داد، گفت: ارائه تضمین های امنیتی واقعی به اوکراین شرط کلیدی برای دستیابی به یک صلح عادلانه و طولانی مدت در آینده است.

نخست وزیر لهستان نیز در این نشست صحبت‌های ملونی را تایید کرد و گفت که دیدگاه‌های دو کشور در مورد اوکراین همسو و نزدیک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha