۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85164213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان انتقال خون کشور از طرح‌های خیرساز حمایت می‌کند

خمین - ایرنا - مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: این سازمان از طرح‌های خیرساز با جدیت حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، دکتر «مصطفی جمالی» روز یکشنبه در نشست با خیرین و گروه‌های مرجع مردمی و آغاز عملیات طرح خیرساز پایگاه انتقال خون شهرستان، خمین افزود: نگاه خیران ارجیا طرح‌های انتقال خون ستودنی است و امید است روز به روز افزایش بیشتری یابد.

وی بیان کرد: سازمان انتقال خون کشور تمام تجهیزات مورد نیاز پایگاه انتقال خون خمین را تامین می‌کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: اهدای خون یکی از ارزشمندترین کارها است که باعث نجات جان بیماران می‌شود.

جمالی عنوان کرد: از هر سه نفر، یک نفر تا آخر عمر خود نیاز به خون دارد و امید است فرهنگ اهدای خون در جامعه روز به روز پررنگ‌تر شود.

وی گفت: با بهره‌برداری از پایگاه خیرساز انتقال خون خمین، روزانه ۴۰ بسته خونی دریافت می‌شود که می‌تواند نجات‌بخش جان ۱۲۰ نفر باشد.

فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: عملیات اجرایی پایگاه انتقال خون این شهرستان از سال ۹۷ آغاز شد و در چندسال اخیر غیرفعال بود.

«حمید کمانکش» افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های اداره‌کل انتقال خون استان مرکزی، عملیات اجرایی ساخت پایگاه انتقال خون خمین در سال جاری مجدد از سر گرفته شد.

وی بیان کرد: امید است این طرح تا سال آتی به بهره‌برداری رسد و شهرستان‌های جنوب استان مرکزی نیز از خدمات آن برخوردار شوند.

فرماندار خمین ادامه داد: دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی و پویا تمرکز بر تکمیل طرح‌های متوقف شده دارد و انتقال خون این شهرستان نیز یکی از این طرح‌ها است.

کمانکش اظهار کرد: تکمیل پایگاه انتقال خون خمین نیاز به اعتباراتی دارد که در بودجه امسال شهرستان دیده می‌شود.

وی ادامه داد: تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز پایگاه انتقال خون خمین نیازمند همکاری سازمان انتقال خون کشور است.

سفر ۲ روزه مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور به استان مرکزی از روز گذشته (شنبه) در اراک آغاز و تا ظهر امروز (یکشنبه) در شهرستان خمین ادامه دارد.

سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و با این اقدام، انتقال خون در ایران قانونمند و از پراکنده کاری در این زمنیه جلوگیری شد.

اکنون سازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha