۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 1000
کد خبر: 85164220
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 برای آبادانی روستای شهید آباد بیضاء ، برای ایران زیبا

شیراز - ایرنا- فارس سرزمین روستاهایی است که در سالهایی نه چندان دور سبز و با طراوت و پر نشاط بودند ، تلاش های بسیاری از سوی دوستداران طبیعت برای با نشاط ماندن این روستاها در جای جای استان در جریان است اما کمتر نوشتاری به آن اشاره می کند، روستای شهید آباد بیضاء از جمله روستاهایی است که تلاش های یک روستایی عاشق طبیعت به آن جلوه ای خاص داده است.

"صادق دهقان" ساکن روستای شهید آباد بیضاء برای عمران و آبادانی این روستا فعالیت های در راستای حفظ آموزه های محیط زیست انجام داده است ، از جمع آوری و کاشت بذر بلوط و کیالک وحشی تا بذرگیری از گلهای رنگارنگ ختمی وحشی و کاشت آن در حاشیه روستا ، ایده جالب و زیبای کاشت گلهای ختمی او امسال به بار نشست و روستاییان شاهد رشد گلهای ختمی در ورودی روستای شهید آباد هستند.

 برای آبادانی روستای شهید آباد بیضاء ، برای ایران زیبا

او ، این گلها را به هم ولایتی هایش عیدی داده است و همزمان با عید غدیر ، زیبایی دشت گلهای ختمی را به روستاییان شهید آباد بیضا تقدیم کرد.

این روستایی خوش سلیقه تصاویری از گلهای زیبای ختمی وحشی را در فضای مجاز به اشتراک گذاشت و یاد آور شد : این طرح کار چندین ساله و مداوم است ، کاشت گل ختمی با رنگ های مختلف زیبا دو بر حاشیه جاده روستایمان (شهیدآباد بیضا) تا نزدیک به روستای جعفرآباد حدود یک کیلو متر ادامه دارد و در سالهای آینده گسترش خواهد یافت.

صادق دهقان گفته است که دو سه سال قبل سه چهار کیلوگرم بذر این گل را ریختم دو بر حاشیه جاده ورودی روستا ، جاهایی که شخم نخورده و بعضی جاها البته بخاطر سیفی کاری و تاثیر سم علف کش این گل ها از بین رفتند اما بعضی مناطق بذرها سالم ماندند و سبز شدند ، بخشی از زیبایی چشم انداز جاده ورودی به روستایمان از رویش گلهای ختمی است.

 برای آبادانی روستای شهید آباد بیضاء ، برای ایران زیبا

این روستایی طبیعت دوست این را هم در برنامه دارد که در سالهای پیش رو بذرگیری بیشتری از گلهای ختمی انجام دهد ، او بذر گیری می کند و باز امسال و پاییز پیش رو به طور گسترده کاشت این گل ختمی که عمری طولانی دارد و گونه ماندگار طبیعت است را توسعه می بخشد.

ساکن روستای شهید آباد بیضا قرار است به این روستا چهره گردشگری بدهد و امیدوار است این کارش الگو شود.

 برای آبادانی روستای شهید آباد بیضاء ، برای ایران زیبا

شهرستان بیضاء در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد. این شهرستان در منطقه سردسیر، در دشتی چمن زار واقع شده و مشتمل بر دهستان‌های بیضا، بانش و کوشک هزار است که از شمال به بخش کامفیروز در مرودشت، از مشرق به شهرستان مرودشت، از جنوب به کلانشهر شیراز و از مغرب به بخش مرکزی شهرستان سپیدان محدود است. این شهر از دو شهرک هرابال و پشت باغ تشکیل شده است.

 برای آبادانی روستای شهید آباد بیضاء ، برای ایران زیبا

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha