به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوتو تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، حمیدرضا نوابی با اشاره به اقدامات صورتگرفته، نتایج و بازخوردهای این نمایشگاه گفت: نخستین دوره نمایشگاه رسانههای صوت و تصویر فراگیر ایران سال گذشته در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد. طبیعی است که هر رویدادی نخستین بار چالشهای منحصر به خود را داشته باشد اما در مجموع ارزیابی ما از اولین نمایشگاه «رصتا» مثبت بود. بعد از برگزاری جلسات جمعبندی و ارزیابی، اکنون آماده برگزاری دومین نمایشگاه «رصتا» و نخستین جشنواره محصولات رسانههای صوت و تصویر میشویم.
دبیر نمایشگاه «رصتا» در مورد نحوه عملکرد ساترا در برگزاری اولین دوره «رصتا» خاطرنشان کرد: خود ما نباید درباره عملکرد خود قضاوت کنیم اما مدیران رسانه ملی، مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس، که بازدید کردند، اغلب به مجموعه نمایشگاه نمره قبولی دادند و در کل میتوان گفت سکوها، مردم و مسئولان به نمایشگاه ساترا نمره قبولی دادهاند.
نوابی به نتایج و بازخوردهای برگزاری این رویداد پرداخت و عنوان کرد: بعد از برگزاری نخستین دوره نمایشگاه «رصتا» با تأکید شورای معاونان رسانه ملی بنا شد تا دومین دوره این رویداد و نخستین جشنواره رسانههای صوتو تصویر فراگیر در سال ۱۴۰۲ برگزار شود. ماهیت نمایشگاه ارائه و نمایش محصولات در غرفههاست اما جشنواره محلی برای ارزیابی و رقابت آثار رسانههای صوتو تصویر فراگیر در قالبهای گوناگون است.
وی افزود: نمایشگاه دوم و جشنواره اول به احتمال زیاد در آذرماه برگزار خواهد شد تا تداخلی با مراسم مذهبی و ایام محرم و صفر نداشته باشد، ضمن اینکه در تلاش هستیم تا ترتیبی اتخاذ کنیم که بازه زمانی ثابتی در هرسال برای برگزاری نمایشگاه و جشنواره تعیین شود.
وی درباره این موضوع که آیا حمایتهای ساترا از سکوها از جمله برگزاری نمایشگاه، نقشی هم در رقابتی شدن زیستبوم خواهد داشت، تاکید کرد: حمایتهای ساترا از سکوها سبب میشود فضای زیستبوم از انحصار چند بازیگر اصلی خارج شود و بازیگران مختلف امکان تولید و نقشآفرینی مثبت در عرصه صوتو تصویر فراگیر را پیدا کنند، امیدواریم طی مدت باقیمانده به برگزاری جشنواره، سکوها تولیدات خوبی را آماده کنند و شاهد برگزاری رویدادی پرنشاط باشیم.
نوابی با بیان تاثیرات نقش بازاریابی در توسعه زیستبوم، بیان کرد: شما اگر بازاریابی مناسبی نداشته باشید، موفق به فروش محصول خود نخواهید شد. در نمایشگاه «رصتا» هم برخی سکوها بیش از سایرین به توسعه بازار توجه داشتند و برای پیشرفت خود هزینه کردند، برای مثال غرفهآرایی کردند و فضای بیشتری را برای کار خود آراستند؛ موضوعی که نشان میدهد فعالان زیستبوم به توسعه بازار خود علاقه دارند.
وی در خصوص آینده جشنواره و نمایشگاه «رصتا» گفت: براساس جلسات مقدماتی که برگزار شده است، گروهی از بهترین تهیه و تولیدکنندگان محتوای شبکه نمایش خانگی و رسانه ملی آمادگی خود برای حضور در نخستین جشنواره «رصتا» را اعلام کردند، امیدواریم با حضور آنها شاهد برگزاری جشنوارهای بسیار پویا و مؤثر در زیستبوم باشیم، معتقدم این رویداد به تدریج جایگاه خود را میان فعالان صنعت پیدا خواهد کرد.
نوابی گفت: نمایشگاه «رصتا» در آذرماه امسال با حضور سکوهای دارای مجوز از ساترا، معاونتهای سیما، صدا، فضای مجازی و توسعه فناوری صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت و برخی بانکهای علاقه مند به سرمایهگذاری در پروژههای صوتو تصویر فراگیر برگزار خواهد شد.
نظر شما