چهارمین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کلید خورد

تهران- ایرنا- برگزاری چهارمین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، با امضای تفاهم‌نامه برگزاری این رویداد میان سازمان امور دانشجویان و دانشگاه‌ بوعلی سینا همدان کلید خورد. 

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان امور دانشجویان روز یکشنبه اعلام کرد: آیین امضای تفاهم‌نامه برگزاری چهارمین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر میان این سازمان و دانشگاه‌ بوعلی سینای همدان با حضور هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان و حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان در محل این سازمان برگزار شد.

داداش‌پور در این مراسم گفت: با توجه با سیاست سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم که توجه به ورزش یکی از محورهای اصلی آن محسوب می‌شود، ما سال گذشته و امسال در حوزه ورزش دانشگاهی به ویژه در بخش دانشجویان شاهد و ایثارگر سرمایه‌گذاری خوبی داشته‌ایم، این سرمایه گذاری در حقیقت سرمایه‌گذاری بلندمدت در راستای سلامت روح و روان و جسم دانشجویان و فرهنگ‌سازی ورزش در میان آحاد جامعه است.

چهارمین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کلید خورد

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: معتقدیم ورزش و مسابقات ورزشی در مراکز آموزش عالی یکی از مفیدترین و سالم ترین برنامه‌هایی است که می‌تواند اوقات فراغت دانشجویان را به نحو مطلوبی پُرکند و در کاهش استرس و اضطراب و نیز ایجاد شور و نشاط و سلامت روحی و روانی و اجتماعی مؤثر باشد.

وی افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر نور چشم ما و یادگاران شهدای انقلاب اسلامی هستند و ما وظیفه خود می‌دانیم در راستای سلامت روح و روان و جسم آنها بکوشیم به همین دلیل اداره کلی در این سازمان به نام اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر تاسیس شده است که علاوه بر برنامه های آموزشی و فرهنگی توجه ویژه به ورزش و سلامت جسم آنها دارد.

برگزاری ۵ رویداد ورزشی دانشجویی در سال جاری

داداش‌پور تصریح کرد: برای سال جاری پنج رویداد ورزشی در دستور کار قرار دارد که شامل المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر، المپیاد ورزش های همگانی، یونیورسیاد دانشجویان جهان در کشور چین، فستیوال ورزش دانشگاهی در روسیه و لیگ سراسری می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: شعار چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، رفاقت در میدان و رقابت در ایثار «پاسیاد سردار شهید همدانی» است که به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار خواهد شد.

چهارمین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کلید خورد

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز در این جلسه ضمن تشکر از سازمان امور دانشجویان به دلیل انتخاب دانشگاه همدان برای میزبانی این مسابقات گفت: دانشگاه همدان اگر بتواند قدمی در این راستا بردارد به این اقدام خود افتخار می‌کند زیرا دانشجویان شاهد و ایثارگر یادگاران شهدا هستند.

وی ادامه داد: ما قصد داریم این المپیاد را در دانشگاه بوعلی سینا همدان به نحوی برگزار کنیم که سطح آموزش عالی در حوزه ورزش ارتقا یابد. دانشجویان شاهد و ایثارگر عزیزان ما هستند این المپیاد با نام یکی از سرداران پر افتخار کشور «شهید همدانی» که یک اسطوره ملی است، برگزار خواهد شد.

رضوان گفت: افتتاحیه این رویداد ورزشی با حضور خانواده شهید همدانی برگزار خواهد شد. امیدوار هستیم خداوند منان یاری رساند و این المپیاد به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha