۶۵۴ ملک دولتی مازاد در استان مازندران شناسایی اولیه شد

ساری - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: ۶۵۴ مِلک دولتی مازاد در این استان شناسایی اولیه شده که با مولد سازی آنها، بسیاری از مشکلات مربوط به چرخه اقتصادی رفع خواهد شد.

سیداسماعیل هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این تعداد، تاکنون بیش از ۶۰۰ ملک توسط اداره اقتصاد و دارایی استان شناسایی اولیه شده است، افزود: بدنبال این هستیم تا با افزایش تعامل و همکاری فرمانداران و شهرداران نسبت به شناسایی اموال و املاک مازاد دولتی در این استان اقدام کنیم
وی با بیان اینکه باید از تمام امکانات و ظرفیت های موجود در راستای مولد سازی اموال دولتی استفاده کرد، درآمد حاصل از فروش اموال دولتی مازاد و مولد سازی آنها را ۱۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در صورت تحقق این مهم و درآمد حاصل از مولد سازی اموال دولتی، انقلابی در چرخه تولید و اقتصادی کشور از جمله مازندران ایجاد خواهد شد.
وی از ممانعت برخی دستگاه های اجرایی استان برای معرفی املاک مازاد و بلااستفاده خبر داد و اظهار داشت: مولدسازی املاک دولتی شصت و هفتمین مصوبه سران قوا بود که درآمد حاصل از فروش املاک مازاد دولتی می تواند مشکل کمبود اعتبار برای افتتاح و تکمیل بسیاری از طرح های عمرانی و یا ژرداخت تسهیلات به برخی واحدهای تولیدی و اقتصادی استان را رفع کند.

۶۵۴ ملک دولتی مازاد در استان مازندران شناسایی اولیه شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی که برای مولد سازی طرح داشته باشند، فروش اموال مازاد دولتی برای ایجاد زیرساخت های بیشتر و توسعه امکانات مورد نیاز به همان دستگاه تخصیص خواهد یافت، خاطرنشان کرد: مولد سازی و فروش اموال مازاد دولتی که از ابتکارات دولت مردمی سیزدهم است، فرصت بزرگی را برای ایجاد تحول بزرگ در استان ایجاد کرده است و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.
هاشمی تصریح کرد: بسیاری از املاک دولتی یا کمترین بهره وری دارند و یا اینکه راکد و بلااستفاده هستند که مولد سازی آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات فراروی از جمله کمبود منابع مالی را رفع کند.
هاشمی با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان دراین بخش در مازندران، ابزار امیدواری کرد که مدیران دستگاه های اجرای استان با شناسایی و معرفی املاک دولتی مازاد، بتواند از این ظرفیت برای فراهم کردن ایجاد زیرساخت های توسعه در منطقه استفاده کند
مولدسازی که از آن به عنوان راهکاری موثر برای افزایش ارزش افزوده دارایی های راکد و مازاد دولتی و بهینه سازی این اموال یاد می شود، اقدامی است که در صورت اجرای صحیح و درست آن می تواند کمک شایانی به تکمیل بسیاری از طرح های نیمه تمام کند. بر همین اساس تاکنون در فارس یک هزار ملک متعلق به دستگاه‌های دولتی برای ورود به مرحله مولدسازی شناسایی شده است.
مولدسازی دارایی‌های دولت در حقیقت به معنای بهینه سازی آن دسته از اموال و املاک دولتی است که راکد و بدون استفاده مانده که با مولدسازی آنها فرصت مناسبی برای تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله طرح‌های حوزه بهداشت و درمان، راه، آبرسانی، کشاورزی و ورزشی فراهم می شود.
مولدسازی اقدام اثرگذاری است که در بسیاری از کشورهای دنیا حتی کشورهای توسعه یافته نیز اجرا شده و در این کشورها هم تلاش می شود که دارایی ها و اموال بلااستفاده و فاقد ارزش افزوده مولد و بهینه شود. به طور حتم اگر مولدسازی در کشور بدرستی اجرا شود می تواند در اقتصاد کشور نیز تحول ایجاد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha