شهردار: موتور اجرای طرح‌های عمرانی شاخص دزفول از سه ماه آینده روشن می‌شود

دزفول – ایرنا – شهردار دزفول با تاکید بر اینکه اجرای هر طرح عمرانی نیاز به آماده سازی سندهای فاز دوم آن دارد، گفت: موتور اجرای طرح‌های عمرانی شاخص دزفول با تهیه سندهای فاز دوم طرح‌های اولویت‌دار این شهر از سه ماه آینده روشن می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد عتاب اهوازی روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و هشتمین نشست رسمی‌ شورای اسلامی‌شهر دزفول در صحن علنی این شورا افزود: شهر دزفول به دلیل نداشتن اسناد فاز دوم با عقب ماندگی در اجرای طرح‌های عمرانی مواجه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ طرح عمرانی مطالعه شده که سند فاز دوم آنها آماده باشد در دزفول وجود ندارد، ادامه داد: تدوین سند فاز دوم طرح‌های اولویت دار دزفول توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تهیه و طراحی می‌شود.

شهردار دزفول با اشاره به تفاهم نامه شهرداری دزفول و قرارگاه خاتم الانبیا برای مشاوره، طراحی، تهیه سندهای فاز دوم، انجام برآورهای مالی و نقشه برداری طرح‌های اولویت دار دزفول تصریح کرد: تهیه اسناد فاز دوم مهمترین هدف از امضای این تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است.

وی با ابراز امیداوری از تایید نهایی تفاهم نامه شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیا توسط هیات تطبیق فرمانداری دزفول طی روزهای آینده افزود: فهرست طرح‌های اولویت دار شهرداری دزفول آمده شده است که با نهایی شدن تفاهم نامه، این فهرست برای تصویب و بررسی به شورای شهر ارایه می‌شود.

عتاب اهوازی گفت: هیات تطبیق فرمانداری ویژه دزفول نسبت به تفاهم نامه شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیا ابهام‌هایی داشت که در نشستی مشترک به این ابهام‌ها پاسخ داده شد؛ این همکاری نزدیک می‌تواند منجر به سرعت در گره گشایی از مسایل مبتلا به شهر شود.

قرارگاه خاتم، دست شهرداری را برای اجرای طرح‌های عمرانی پر می‌کند

شهردار دزفول با اشاره به توان فنی و مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تاکید کرد: نقشه برداری طرح کمربندی دزفول که نیاز به یک ماه زمان داشت با ورود قرارگاه خاتم و با استفاده از پهپاد طی ۴۸ ساعت نهایی شد..

وی افزود: تایید نهایی این تفاهم نامه توسط هیات تطبیق فرمانداری طی روزهای آینده زمینه ورود جدی و استقرار قرارگاه خاتم الانبیا به دزفول را فراهم می‌کند.

عتاب اهوازی تاکید کرد: قرارگاه خاتم الانبیا حداکثر طی چهار ماه پس از نهایی شدن این تفاهم نامه، اسناد فاز دوم طرح‌های متعدد عمرانی را در دزفول نهایی می‌کند که با این کار، دست شهرداری دزفول برای اجرای طرح‌های عمرانی پر می‌شود.

وی ادامه داد: تدوین سندهای مطالعاتی فاز دوم ضمن ریل گذاری حرکت شهرداری، زمینه لازم برای جذب اعتبار دولتی و ورود بخش خصوصی به طرح‌های شاخص این شهر را فراهم می‌کند.

دزفول در محرم یکپارچه سیاه پوش می‌شود

شهردار دزفول با اشاره به برنامه ریزی ویژه شهرداری دزفول برای محرم و صفر امسال گفت: فضاسازی شهری متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برای اقامه عزای حسینی(ع) در دزفول انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته بین ۲۰ تا ۳۰ هزار ریسه سیاه در خیابان‌های دزفول نصب می‌شد که امسال این تعداد به ۸۰ هزار عدد می‌رسد ضمن اینکه در آماده سازی فضای شهری نیز اقدام متفاوتی برای این ۲ ماه در برنامه است.

عتاب اهوازی تاکید کرد: پاک‌سازی خیابان‌ها به عنوان اولویت در دستور کار مناطق مختلف شهرداری دزفول قرار گرفته است ضمن اینکه با وارد مدار شدن دوباره کارخانه آسفالت دزفول تا هفته آینده نهضت آسفالت در این شهر با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد.

شهردار: موتور اجرای طرح‌های عمرانی شاخص دزفول از سه ماه آینده روشن می‌شود

به گزارش ایرنا، چهارم تیرماه امسال لایحه دوفوریتی انعقاد تفاهمنامه مشاوره با قرارگاه خاتم الانبیا توسط شهرداری دزفول به منظور مطالعه، طراحی و ساماندهی طرح‌های عمرانی و همچنین تعریف هشت هزار میلیارد ریال پروژه در یکصد و هفتاد پنجمین نشست رسمی‌شورای اسلامی‌شهر دزفول در صحن علنی این شورا، به تصویب اعضای شورای اسلامی‌شهر دزفول رسید.

لایحه دوفوریتی انعقاد تفاهمنامه مشاوره با قرارگاه خاتم الانبیا به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال با دستمزد یک و سه دهم درصدی به منظور مطالعه و ساماندهی طرح‌های عمرانی، طرح‌های شهرسازی و اجرای معابر اصلی و فرعی و ارایه خدمات مهندسی به تصویب اعضای شورای اسلامی‌شهر دزفول رسیده است.

به دلیل ابهام هیات تطبیق فرمانداری دزفول برای تایید نهایی این مصوبه نشست مشترکی میان شهرداری دزفول و اعضای هیات تطبیق فرمانداری دزفول طی روزهای گذشته برگزار و شهردار دزفول به ابهام اعضای این هیات در فرمانداری ویژه دزفول پاسخ داد که با اقناع هیات تطبیق زمینه لازم برای تایید نهایی این تفاهم نامه طی روزهای آینده فراهم شده است.

طرح‌های عمرانی به طور کلی در پنج فاز اجرایی می‌شوند: فاز صفر (طرح توجیهی) شامل شناخت نیاز، مشخص کردن اهداف، انجام مکان‌یابی طرح و همچنین مطالعات توجیهی فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است.

فاز یک (طراحی اولیه) شامل انتخاب مشاوران، بررسی‌های فنی (مطالعات ژئوتکنیکی و توپوگرافی) و تهیه نقشه‌های مقدماتی، فاز ۲ (طراحی تفصیلی) شامل تهیه نقشه‌ها، تهیه اسناد مناقصه، انتخاب پیمانکار و دستگاه نظارت، فاز سه (اجرای پیمان) شامل اجرای طرح و انجام عملیات ساخت و فاز چهارم (بهره برداری) شامل توقف عملیات اجرایی، تحویل و نگهداری از طرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha