۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85164402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قبض برق بیش از پنج هزار مشترک کردستانی رایگان شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: پنج هزار و ۵۶۲ مشترک به دلیل رعایت الگوی مصرف، از ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیرماه جاری، قبض برق رایگان دریافت کردند.

هیوا لهونیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در همین مدت، ۱۹ هزار و ۹۴۶ قبض برق بستانکار صادر شد و ۶۰ هزار و ۷۴۰ مشترک نیز مشمول تخفیف شدند.

وی افزود: مدیریت مصرف برق در دوره اوج بار مهم بوده و مشوق ها و پاداش بسیار خوبی برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: رقم این پاداش ها به شکل پلکانی تا ۲۰ برابر تعرفه خرید برق یعنی ۲ هزار تومان برای صرفه چویی هر کیلووات ساعت مصرف پیش بینی شده است.

لهونیان با بیان اینکه رقم پاداش در نظر گرفته شده، بسته به میزان مصرف برق متفاوت است، افزود: مشترکان خانگی که زیر الگو میزان مصرف خود را کاهش دهند، تا ۲ هزار تومان (به ازای هر کیلو وات ساعت که نسبت به سال قبل کاهش مصرف داشته باشند)مشمول پاداش می شوند اما هر چه میزان مصرف بیشتر باشد رقم پاداش نیز کمتر می شود.

وی اضافه کرد: الگوی مصرف برای مشترکان مناطق عادی(در فصل گرم) که کردستان هم جزو این استانهاست، ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: مشترکان می توانند به میزان ۱۰۰ کیلووات ساعت کاهش مصرف برق داشته و تا ۱۵۰ هزار تومان، پاداش دریافت کنند که در این صورت، نه تنها قبوض برق دوره آنها رایگان خواهد شد، در قبض ارسالی از شرکت های برق بستانکار نیز می شوند.

لهونیان به این هم اشاره کرد که در هر صورت، مشترکان پرمصرف و کم مصرف با کاهش مصرف تا هر میزان، پاداش دریافت می کنند.

وی افزود: استفاده از دور کند کولر آبی در مناطق عادی، ایجاد سایبان برای کولر، عدم استفاده از دستگاه های برق غیرضرور، کاهش مصرف در ساعات ۱۴ تا ۲۱، مدیریت مصرف روسنایی ساختمان ها و نیز رعایت دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه از جمله اقداماتی است که به کاهش مصرف برق و اختصاص پاداش به مشترکان کمک می کند.

لهونیان تاکید کرد: در صورتیکه مشترکان نسبت به رعایت الگوی مصرف بی توجه باشند، قانون افزایش پلکانی تعرفه برای پرمصرف‌ها اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته مصرف برق در استان رکورد زد، اضافه کرد: دیروز ظهر، مصرف برق در استان به ۵۸۱ مگاوات رسید و اکنون این رقم ۵۰۸ مگاوات است.

در حال حاضر بیش از ۷۴۰ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت توزیع نیروی برق کردستان برخوردار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha