ستاد پیگیری مشکلات بازنشستگان خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد پیگیری مشکلات بازنشستگان استان با دستور استاندار و عضویت دستگاه‌های متولی تشکیل می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ناصر ناصری روز یکشنبه در مراسم تکریم و تجلیل از بازنشستگان تامین اجتماعی استان ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان، به مشکلات مطرح شده در این نشست اشاره کرد و افزود: استاندار خراسان جنوبی دستور تشکیل ستادی با عضویت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی استان را داده است.

وی گفت: هر آنچه داخل استان قابل پیگیری باشد، انجام می‌شود و آنچه نیازمند پیگیری در سطح ملی است با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکاتبه خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در هجدهمین همایش گرامیداشت روز "خانواده و تکریم بازنشستگان" که در تالار شهید رجایی استانداری برگزار شد، گفت: دغدغه‌ها و مشکلات بازنشستگان را در سطوح استانی و ملی پیگیری می‌کنیم لذا این موضوع باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

ایجاد پاتوق در پارک‌ها و شهر برای حضور بازنشستگان، مناسب‌سازی معابر، دریافت وام، استفاده از تجربیات این قشر، تامین داروهای مورد نیازی که تحت پوشش بیمه نیست و هزینه‌های بالا از جمله مشکلات جامعه بازنشستگان بود که در این نشست مطرح شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بازنشستگان سرمایه‌های عظیم انسانی یک کشور هستند که در بخش خصوصی و اداری سال‌ها به کشور و مردم خدمت کردند.

وی بازنشستگان را مشاوران امین، صدیق و با تجربه نظام دانست و گفت: تجربه‌های شیرین این افراد باید به جوانان منتقل شود.

ناصری با اشاره به اینکه زحمات بازنشسته‌ها باعث شده تا ایران در جایگاه رفیع دنیا در بخش‌های گوناگون قرار گیرد اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به برکت تلاش و مجاهدت همه فعالان عرصه کار و تلاش به جایگاهی رسیده که در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ستاد پیگیری مشکلات بازنشستگان در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

وی با بیان اینکه زمام امور کشور در ابتدای انقلاب در دستان بازنشستگان امروزی بوده است افزود: آن زمان نظام اداری کشور مشکلات و سختی‌های زیادی را از جمله تحریم‌ها و هجمه‌های دشمنان، جنگ عراق علیه ایران، فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف دشمنان علیه نظام را تحمل کرد و برای پیشرفت این کشور تلاش شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ۱۸ تیر سالروز کودتای نوژه گفت: دشمن در چنین روزی تصمیم گرفت که نظام اسلامی را ساقط کند و برنامه‌ریزی زیادی هم انجام داده بودند که به مدد الهی کشف و خنثی شد.

وی همچنین به حضور باشکوه مردم ایران در جشن‌های مردمی عید غدیر اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم در سراسر کشور در جشن عید غدیر خم تمامی تحلیلگران دنیا را متحیر کرد.

ناصری با بیان اینکه مسئولان هرچه در خدمت به مردم ایران و بازنشستگان کار کنند، کم است افزود: سیاست دولت سیزدهم خدمت به مردم است، درک می کنیم که در معیشت و اقتصاد مردم هنوز کار در شان مردم نشده است و باید انجام شود.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور و دولت سیزدهم مصمم است که این کار انجام شود در عین حال ایران در بسیاری از شاخص‌های پیشرفت جایگاه اول تا پنجم جهان را دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم دیپلماسی عزتمندانه‌ای را شروع کرده که باعث توسعه روابط ایران با کشورهای مختلف جهان به خصوص کشورهای همسایه و منطقه مانند عربستان سعودی شده است و اقتدار ایران اسلامی امروز در اوج قرار دارد.

۲۵ ذی‌الحجه به عنوان روز "خانواده و تکریم بازنشستگان" در تقویم رسمی کشور درج شده و علت انتخاب این روز، شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره مبارکه انسان درباره خانواده و استحکام پایه‌های آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha