نماینده رهبری در کشور عراق: کمال زیارت کعبه و حج در مراسم عاشورا و اربعین قرار دارد

مشهد-ایرنا- نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: کمال زیارت کعبه و حج در مراسم عاشورا و اربعین قرار دارد و بر همین اساس، زیارت اربعین و حج، تکمیل کننده هم هستند و رقیب هم به شمار نمی آیند.

آیت الله سید مجتبی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حج مهم است ولی حجی که با اندیشه امام حسین (ع) و اهداف حسینی انجام شود و مراسم حج و اربعین در تعارض با یکدیگر نیستند و با هم هماهنگی و هم صدایی دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون مردم اعمال حج را انجام می دهند و این در حالی است که برگزاری مراسم حج فرصتی است تا منجر به همکاری های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و در عین حال ارتباط مردم مسلمان با یکدیگر است تا اتحاد مسلمانان را نشان دهد ولی متاسفانه در حال حاضر این ارتباط گیری‌ها محدود و همراه با چالش هایی است.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: امام حسین (ع) در یکی از زیارت‌های حج خود، فرهیختگان و نخبگان را به دور خود جمع کردند و در خصوص وظایف نخبگان توصیه هایی را مطرح کردند که از جمله آن ارشاد، هدایت و حمایت از مستضعفان بود.

حسینی افزود: همان طور که امام سوم شیعیان بیان کرده اند حج، وسیله و ابزاری است که در اختیار افراد و نخبگان قرار گرفته است تا به دعوت مردم بپردازند و بر همین اساس، رفتن ایشان به سمت کوفه و پاسخ به دعوت مردم برای جلوگیری از انحرافی بود که در حال شکل گرفتن در دین اسلام بود.

مراسم اربعین، مانوری سیاسی است

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: هم اکنون، اربعین به عنوان شعار سیاسی و مانور ولایت پذیری مطرح است و جمعیت حاضر در این مانور سیاسی، هر ساله افزون تر می‌شود و این مساله، باعث ترس بیشتر دشمنان شده است.

نماینده رهبری در کشور عراق: کمال زیارت کعبه و حج در مراسم عاشورا و اربعین قرار دارد

حسینی افزود: در این راهپیمایی بزرگ، شاهد حضور افراد بسیاری از کشورهای مختلف و حتی از مذاهب و ادیان دیگر هستیم و این نشان از افزایش محبت امام حسین(ع) در میان مردم جوامع مختلف است.

وی اضافه کرد:هر ساله مردم کشور عراق نیز، با سعی و توان بیشتر تلاش می‌کنند تا از برادران ایمانی خود از کشور ایران و سایر کشورها، در مراسم‌ مختلف دینی و از جمله راهپیمایی بزرگ اربعین پذیرایی کنند که نشان از عشق و ارادات هر ۲ ملت به یکدیگر است.

اختلاف بین مردم ۲ کشور تنها هدف استکبار

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: اکنون نیز دستگاه استکبار به دنبال اختلاف افکنی بین مردم ۲ کشور ایران و عراق است و هر روز با یک مساله و چالشی سعی در پررنگ کردن اختلافات دارند و به عبارتی، اختلاف بین عرب و عجم را مطرح می‌کنند.

حسینی افزود: افراد مخالف در هر جایی وجود دارند و اکنون نیز به دنبال ایجاد نفاق و تفرقه بین مردم ۲ کشور ایران و عراق هستند ولی با این حال، برخی از مردم عراق در جشن‌های سنتی خود و در سخنرانی‌های عمومی، این موضوع را مطرح می‌کنند که اگر ایران بعد از سقوط صدام از کشور عراق حمایت نمی‌کرد عراق با وضعیت بسیار بدتری روبه رو می‌شد.

وی ادامه داد: در گذشته، دشمن مشترک ۲ کشور ایران و عراق حزب بعث بود و اکنون دشن مشترک ما آمریکاست.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: مردم عراق در گذشته تحت نظر حزب بعث بودند و این حزب آنها را تحت فشار خود قرار داده بود و مردم نیز از این حزب بسیار می ترسیدند و حزب بعث و صدام افراد و خانواده های بسیاری را به شهادت رساندند به گونه ای که حتی برخی افراد به علت این که فقط در نمازهای جماعت حضور پیدا می‌کرند اعدام شدند.

حسینی افزود: بعد از ایجاد جنگ میان ۲ کشور ایران و عراق، برخی از مردم آن کشور برای این که با کشور ما وارد جنگ نشوند از عراق فرار کردند و علیه ظلم صدام به مبارزه پرداختند.

او اظهار کرد: سپاه بدر متشکل از ۲۰ هزار نفر از مردم عراق بود که با حضور در جبهه کشور ما علیه رژیم بعث به مبارزه پرداختند، زیرا ظلمی که حزب بعث به مردم عراق کرد از ستمی که به کشور ایران شد، بیشتر بود و باعث تخریب شهرها و فضای جامعه کشور عراق شد.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: بعد از سقوط صدام، مردم این کشور بسیار خوشحال شدند و حتی در قانون رسمی آن کشور، به صراحت اعلام کردند افرادی که در حزب بعث حضور داشتند حق استخدام در دولت کنونی را ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha